21:06 | یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

بهترین کیف پول ارز دیجیتال در سال 2024

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های فعالان بازار رمزارزهاست. در میان تمام ویژگی‌هایی که می‌توان برای بهترین کیف پول ارز دیجیتال برشمرد، بدون تردید امنیت مهم‌ترین موضوع است. نگاهی به آمار حملات هکری در بازار کریپتوکارنسی نشان می‌دهد که ولت‌های سخت افزاری و نرم افزاری همواره به‌عنوان یکی از اهداف اصلی هکرهاست. به‌همین دلیل باید حتما به‌سراغ کیف پول‌هایی بروید که از نظر امنیت در جایگاه مطمئنی قرار دارند.

البته ویژگی‌های دیگر مانند رابط کاربری، امکان استیکینگ و ترید رمزارزها، تعداد ارزهای تحت پشتیبانی و… نیز در جای خود حائز اهمیت هستند. در این مطلب قصد داریم به‌معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال نرم افزاری و سخت افزاری سال 2024 برای ایرانیان بپردازیم. 2 ولت سخت افزاری و 2 کیف پول نرم افزاری برتر بازار کریپتوکارنسی را در این مقاله معرفی می‌کنیم.

 

بهترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

در ابتدا به‌سراغ دو مورد از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال سخت افزاری می‌رویم که در ایران هم موجود هستند.

 

لجر (Ledger)، بهترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

 

لجر (Ledger)، بهترین کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

به‌اعتقاد بسیاری از کارشناسان، معتبرترین کیف پول ارز دیجیتال در ایران، لجر است. این برند که از سال 2014 تاکنون فعالیت می‌کند، بیش از 6 میلیون دستگاه در سراسر دنیا فروخته است. لجر در سال‌های اخیر سه محصول را روانه بازار کرده که عبارت‌اند از:

  • کیف پول لجر مدل نانو ایکس (Ledger Nano X): قیمت 69 دلار
  • کیف پول لجر مدل نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus): قیمت 136 دلار
  • کیف پول لجر مدل نانو اس تکس (Ledger Nano Stax): قیمت 249 دلار

لجر نانو اس تکس جدید‌ترین محصول این برند است که در ماه‌های اخیر رونمایی شد. لجر در حال حاضر قابلیت پشتیبانی از 5500 ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. همه محصولات این برند از یک سیستم عامل اختصاصی به‌نمام بولوس (Bolos) بهره می‌برند که راز امنیت بالای لجر در آن نهفته است.

مهم‌ترین تفاوت لجر نانو اس تکس در مقایسه با دو محصول قبلی اضافه شدن صفحه نمایشگر رنگی با رزولوشن 400 در 672 پیکسل با قابلیت لمسی است. این ولت حدود 45 گرم وزن دارد. ضمن اینکه از ویژگی شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند. برای اتصال لجر به سایر دستگاه‌ها باید از کابل USB استفاده کنید. لجر از گواهینامه امنیتی Certified Secure Element (CC EAL5+) برای چیپست اختصاصی محصولات خود بهره می‌برد.

 

بهترین کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال

در ادامه نوبت به معرفی دو مورد از بهترین کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال می‌رسد که برای کاربران ایرانی در دسترس هستند.

 

الیپال (Ellipal)، امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

 

الیپال (Ellipal)، امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

بدون تردید، الیپال (Ellipal) امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران به‌شمار می‌رود. برند سازنده این کیف پول متعلق به کشور هنگ کنگ است. این شرکت از سال 2017 در زمینه تولید ولت‌های سخت افزاری غیرحضانتی فعالیت می‌کند. بعد از دو سال از آغاز فعالیت این شرکت نخستین کیف پول سخت افزاری آن با نام الیپال تایتان (Ellipal Titan) روانه بازار شد. پس از مدت کوتاهی هم دومین محصول این شرکت با نام الیپال تایتان مینی (Ellipal Titan Mini) رونمایی شد.

مهم‌ترین تفاوت دو ولت الیپال در ابعاد و اندازه آن‌هاست. الیپال تایتان شبیه به موبایل‌های هوشمند با ابعاد 118 در 66 در 9.7 میلی متر و وزن 340 گرم تولید شده است. در حالی‌که الیپال تایتان مینی با ابعاد 75 در 71 در 10.5 میلی مترو وزن 120 گرم از طراحی کوچک‌تری برخوردار است.

بدنه این ولت‌ها از فلز آب بندی ساخته شده است. هر دو کیف پول دارای یک نمایشگر LCD لمسی هستند و رابط کاربری ساده‌ای دارند. الیپال تایتان دارای باتری به ظرفیت 1400 میلی آمپر ساعت است و بیش از 250 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کند. در حالی که الیپال تایتان مینی باتری 600 میلی آمپر ساعتی دارد.

. آنچه باعث شده تا لقب امن ترین کیف پول ارز دیجیتال را به الیپال بدهیم، فناوری اتصال آن به سایر دستگاه‌ها است. برای اتصال این دستگاه به نرم افزار اختصاصی و سایر برنامه‌ها نیازی به اینترنت یا بلوتوث ندارید. بلکه به‌کمک فناوری Air Gap حتی در زمان کار کردن با این ولت هم کلیدهای خصوصی به‌صورت آفلاین نگهداری شده و در نهایت امنیت قرار می‌گیرند.

هر دو کیف پول از ده‌ها شبکه بلاک‌چین و بیش از 10 هزار ارز دیجیتال و توکن NFT پشتیبانی می‌کنند سازنده کیف پول‌های تایتان و مینی تایتان را به‌ترتیب با قیمت‌های 139 و 79 دلار روانه بازار کرده است.

 

تراست ولت (Trust Wallet)، بهترین کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری

 

تراست ولت (Trust Wallet)، بهترین کیف پول ارز دیجیتال نرم افزاری

تراست ولت بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران از نوع نرم افزاری است. این ولت در سال 2017 رونمایی شد و در حال حاضر بیش از 70 میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. تراست ولت دو نسخه موبایل (اندروید و iOS) و افزونه مرورگر کروم عرضه شده است. این ولت ارز دیجیتال از نوع کیف پول‌های غیرحضانتی است که کلیدهای خصوصی رمزارزها را نگهداری نمی‌کند.

در مقاله آموزش نصب تراست ولت شما را گام به گام تا نصب این کیف پول محبوب همراهی می‌کنیم.

در حال حاضر تراست ولت بیش از 70 شبکه بلاک‌چین و هزاران ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر نگهداری ارزهای دیجیتال، امکان مبادله و استیکینگ رمزارزها در این کیف پول وجود دارد. تراست ولت از رابط کاربری بسیار ساده‌ای برخوردار است و حتی افراد تازه‌کار هم می‌توانند به‌راحتی با آن کار کنند. تراست ولت یک کیف پول امن ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود و تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر باگ امنیتی یا حمله هکری موفق به آن منتشر نشده است. امکان اتصال تراست ولت به سایر برنامه‌های غیرمتمرکز به‌راحتی وجود دارد.

 

متامسک (Metamask)، بهترین کیف پول دیجیتال اندروید

 

متامسک (Metamask)، بهترین کیف پول دیجیتال اندروید

متامسک هم شایسته معرفی به‌عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران است. این کیف پول از دو شبکه بلاک‌چین اتریوم و اسمارت بایننس چین پشتیبانی می‌کند. به‌همین دلیل صرفا توکن‌های با استاندارد ERC-20 و BEP-20 را می‌توانید در آن نگهداری کنید.

متامسک هم مانند تراست ولت از قابلیت اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری ساده این ولت هم کار را برای تریدرهای مبتدی آسان کرده است. از آن گذشته امنیت بالای متامسک هم باعث شده تا بیش از 10 میلیون کاربر در سراسر جهان با خاطری آسوده به آن اعتماد کنند.

متامسک علاوه بر اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS، نسخه افزونه مرورگر وب را نیز در دسترس کاربران قرار داده است. این ولت هم از نوع کیف پول‌های غیرحضانتی به‌شمار می‌رود. بنابراین با انتخاب آن باید نسبت به نگهداری از عبارت بازیابی کیف پول خود در جای امن و مطمئن حساسیت به‌خرج دهید.

 

کلام پایانی

در این مطلب به معرفی بهترین و امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال در سال 2024 پرداختیم. هر دو کیف پول نرم افزاری تراست ولت و متامسک به‌صورت رایگان و بدون محدودیت در دسترس کاربران ایرانی قرار دارند. علاوه بر آن کیف پول‌های لجر و الیپال نیز در ایران به‌فروش می‌رسند و می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. تجربه کار کردن با کدام یک از این ولت‌ها را دارید؟ به‌نظر شما بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان چیست؟ نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
عضویت
آگاه شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

تازه ها

بعضا این امکان وجود دارد که قیمت یک ارز دیجیتال در زمان واحد در دو یا چند صرافی با
دومینیک ویلیامز بنیان‌گذار بنیاد دفینیتی است که شبکه اینترنت کامپیوتر را
به‌گزارش cryptodaily.co.uk، مدیر عامل سابق صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل یعنی فیل بولنو
به‌گزارش crypto.news، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در روز 8 اردیبهشت با 1.28 درصد کاهش به

منتخب

مطالب مشابه

بعضا این امکان وجود دارد که قیمت یک ارز دیجیتال در زمان واحد در دو یا چند صرافی با
دومینیک ویلیامز بنیان‌گذار بنیاد دفینیتی است که شبکه اینترنت کامپیوتر را
به‌گزارش cryptodaily.co.uk، مدیر عامل سابق صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل یعنی فیل بولنو
به‌گزارش crypto.news، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در روز 8 اردیبهشت با 1.28 درصد کاهش به