7:50 | پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آموزش نصب تراست ولت روی موبایل و کامپیوتر

تراست ولت (Trust Wallet) با بیش از 70 میلیون کاربر در سراسر جهان یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ های نرم افزاری در بازار ارزهای دیجیتال است. این ولت غیر حضانتی در سال 2017 رونمایی شد. در حال حاضر بیش از 100 شبکه بلاک‌ چین تحت پوشش کیف پول تراست ولت قرار دارد.
به‌همین دلیل شما می‌توانید کلیدهای خصوصی هزاران ارز دیجیتال و توکن NFT را در نهایت امنیت در تراست والت نگهداری کنید. ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ایده‌آل این کیف پول نرم افزاری موجب شد تا در این مقاله به آموزش نصب تراست ولت روی گوشی و کامپیوتر بپردازیم.

دانلود کیف پول تراست ولت (نسخه موبایل و کامپیوتر)

در حال حاضر کیف پول تراست ولت در دو نسخه اپلیکیشن موبایل و افزونه مرورگر عرضه شده است. اپلیکیشن موبایل این صرافی هم در دو ورژن اندروید و iOS در دسترس است. بنابراین هرگونه تبلیغات مبنی بر دانلود نرم افزار تراست ولت ویژه دسکتاپ یا نسخه وب اپلیکیشن این کیف پول کاملا جعلی است. در این قسمت پایین لینک دانلود هر یک از نسخه‌های کیف پول تراست ولت را مشاهده می‌کنید:
• اپلیکیشن اندروید تراست ولت
• اپلیکیشن iOS تراست ولت
• افزونه مرورگر تراست ولت
یک نکته مهم در رابطه با آموزش نصب تراست ولت وجود دارد که باید در اینجا متذکر شویم. بعضا پیش می‌آید که کاربران برای دانلود اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های مرورگر یک کیف پول مانند تراست والت به‌صورت مستقیم در گوگل پلی یا اپ استور جستجو می‌کنند. تجربه نشان می‌دهد که بعضا اپلیکیشن‌های فیک در این برنامه‌ها آپلود می‌شوند.
کلاهبرداران همه چیز را مشابه نرم‌افزار اصلی تدارک می‌بینند. به‌این ترتیب با فریب دادن کاربران، اطلاعات اختصاصی ولت آن‌ها مانند عبارت بازیابی را به‌سرقت می‌برند.
در نتیجه عملا کلاهبرداران به دارایی‌های کاربران دسترسی پیدا می‌کنند. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای دانلود اپلیکیشن و افزونه مرورگر تراست ولت از طریق سایت رسمی کیف پول Trust wallet اقدام کنید تا در دام کلاهبرداران فیشینگ در بازار ارز دیجیتال نیفتید.

آموزش نصب تراست والت

اکنون که با کیف پول نرم افزاری تراست ولت آشنا شدید ما در این بخش قصد داریم شما را با آموزش نصب این کیف پول بر روی موبایل و کامپیوتر نیز آشنا کنیم تا هر زمان قصد نصب تراست ولت را داشتید به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید.

نحوه نصب تراست ولت روی گوشی

جدیدترین ورژن کیف پول موبایل تراست ولت برای اندروید و iOS در روز 24 ژانویه 2024 معادل 29 دی ماه 1402 عرضه شده است. پیشنهاد می‌کنیم همواره از جدید‌ترین نسخه کیف پول استفاده کنید. در جدول زیر ملزومات سیستم عامل اندروید و iOS مورد نیاز برای نصب اپلیکیشن موبایل تراست ولت را مشاهده می‌کنید.
اندروید iOS
جدیدترین ورژن 8.7.1 10.7.1
سیستم عامل مورد نیاز اندروید 7 و بالاتر iOS نسخه 15 و بالاتر
حجم 40 مگابایت 110 مگابایت
امتیاز (از 5 ستاره) 4.5 در گوگل پلی 4.7 در اپ استور
فرآیند آموزش نصب تراست ولت اندروید و iOS تا حد زیادی شبیه به یکدیگر هستند. به‌همین دلیل در اینجا صرفا به آموزش نصب تراست والت اندروید بسنده می‌کنیم. پس از دانلود و نصب تراست ولت روی موبایل، وارد اپلیکیشن شوید. در ابتدا باید رمز عبور را برای ورود به اپلیکیشن تعیین کنید. البته در صورتی که موبایل شما از قابلیت حسگر اثر انگشت برخوردار باشد، می‌توانید از این ویژگی بهره ببرید. سپس با یک صفحه روبه‌رو می‌شوید که دو گزینه زیر در آن وجود دارند:
1. Create New Wallet
2. Add Existing Wallet

ایجاد کیف پول جدید

اگر قصد ایجاد یک کیف پول جدید در تراست ولت را دارید، گزینه اول را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه صفحه‌ای مشابه تصویر زیر به‌نمایش در می‌آید. در اینجا باید روش بک‌ آپ‌گیری از عبارت بازیابی اختصاصی کیف پول خود را انتخاب کنید. دو گزینه دستی (Manually) و گوگل درایو (Google Drive) پیش روی شما قرار می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنیم به‌جهت رعایت مسائل امنیتی حتما روش دستی را انتخاب کنید.
ایجاد کیف پول جدید در تراست ولت
به‌این ترتیب صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که عبارت 12 کلمه‌ای بازیابی اختصاصی مربوط به کیف پول شما در آن به‌ نمایش در می‌آید. این 12 کلمه را به‌ترتیب شماره‌گذاری شده یادداشت کنید و در جای مطمئن نگهداری کنید. توجه داشته باشید که هر کس با دسترسی به عبارت بازیابی در واقع به دارایی موجود در کیف پول شما دسترسی خواهد داشت.
نکته مهم دیگر آن است که تراست ولت به‌عنوان یک کیف پول غیرحضانتی، عبارت بازیابی ولت شما را نگه نمی‌دارد. بنابراین در صورت گم کردن این عبارت، دیگر دسترسی خود به ولت را از دست خواهید داد.
بعد از یادداشت عبارت بازیابی روی گزینه Continue بزنید. سپس صفحه جدیدی باز می‌شود که باید در آن عبارت بازیابی کیف پول خود را وارد کنید. پس از انجام این مرحله، ایجاد ولت اختصاصی در تراست ولت با موفقیت صورت می‌گیرد. شما می‌توانید بدون محدودیت هر تعداد کیف پول که لازم دارید در تراست ولت بسازید. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، ولت ایجاد شده با نام Main Wallet 1 در بالای صفحه اصلی ظاهر می‌شود.
نسخه موبایلی Trust Wallet
روی این گزینه بزنید. به‌این ترتیب صفحه جدیدی مشابه تصویر زیر باز می‌شود. با انتخاب آیکون (+) در گوشه سمت چپ، بالای تصویر می‌توانید ولت جدید را به تراست ولت خود اضافه کنید. در عین حال برای تغییر نام ولت یا دسترسی مجدد به عبارت بازیابی آن کافیست روی آیکون سه نقطه در مقابل نام آن بزنید. به‌این ترتیب صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن می‌توانید نام کیف پول را تغییر دهید و به عبارت بازیابی آن دسترسی پیدا کنید.
Main Wallet

انتقال کیف پول به تراست ولت

در این قسمت از آموزش نصب تراست ولت روی اندروید، بد نیست که نحوه انتقال کیف پول به آن را نیز بررسی کنیم. برای این منظور باید گزینه Add Existing Wallet را در زمان راه‌اندازی انتخاب کنید. به‌این ترتیب صفحه‌ای مشابه تصویر زیر پیش روی شما قرار می‌گیرد.
انتقال کیف پول به تراست ولت
گزینه Secret Phrase را انتخاب کنید. در صفحه بعدی باید نوع ولت ارز دیجیتال را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. نهایتا وارد صفحه جدیدی می‌شوید که باید در آن عبارت بازیابی ولت خود را وارد کنید. پس از آن گزینه Restore Wallet را انتخاب کنید. به‌این ترتیب کیف پول شما به تراست ولت منتقل می‌شود.

نحوه نصب تراست ولت در کامپیوتر

آموزش نصب تراست ولت روی ویندوز در قالب نسخه افزونه مرورگر کروم را در این قسمت بررسی می‌کنیم. جدیدترین نسخه این افزونه (نسخه 2.5.4) در روز 25 ژانویه 2024 معادل 30 دی 1402 منتشر شده است. بیش از 800 هزار نفر از این افزونه در رایانه خود استفاده می‌کنند و در مجموع امتیاز 4 ستاره را به آن داده‌اند. حجم این افزونه مرورگر نیز 35.24 مگابایت است.
با استفاده از لینک دانلود که بالاتر قرار دادیم، این ولت را دانلود و روی رایانه خود نصب کنید. سپس از طریق بخش Extensions مرورگر کروم، این افزونه را فراخوان کنید.
نحوه نصب تراست ولت در کامپیوتر
بار دیگر لازم است مشابه نسخه اپلیکیشن موبایل، رمز عبور را برای ورود به افزونه مرورگر انتخاب کنید. اگر قبلا کیف پول خود را در نسخه اندروید ایجاد کرده‌اید، در افزونه مرورگر نیازی به تکرار فرآیند نصب و راه‌اندازی ندارید. با وارد کردن همان رمز عبور اپلیکیشن موبایل، کیف پول اختصاصی شما فراخوان می‌شود. در غیر این صورت باید مراحل نصب و راه‌اندازی را مشابه اپلیکیشن موبایل طی کنید.
با ورود به کیف پول تراست ولت، صفحه‌ای مشابه تصویر زیر پیش روی شما قرار می‌گیرد. از گوشه بالا سمت چپ، روی Mnemonic 1 کلیک کنید. برای اضافه کردن ولت جدید گزینه Add new Wallet و برای تنظیم ولت فعلی گزینه Manage Wallet را انتخاب کنید. سایر مراحل دقیقا مشابه کیف پول موبایل تراست ولت است.
Manage Wallet

کلام پایانی

در این مطلب آموزش نصب تراست ولت روی گوشی و کامپیوتر را بررسی کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، کار ساده‌ای برای نصب و راه‌اندازی تراست والت روی دستگاه‌های خود دارید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، یادداشت دقیق عبارت بازیابی و نگهداری از آن در جایی مطمئن است. با رعایت این نکته ساده می‌توانید به‌راحتی از ولت خود برای نگهداری، مبادله و استیکینگ ارز دیجیتال بهره ببرید.

اشتراک گذاری

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
عضویت
آگاه شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

تازه ها

برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال، خرید و فروش رمز ارزها در قالب معامله اسپات
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست پرداخت 2 میلیارد دلار
شرکت امنیت سایبری کسپراسکای در جدیدترین گزارش خود از تمرکز کلاهبرداران بازار
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای چندمین بار درخواست

منتخب

مطالب مشابه

برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال، خرید و فروش رمز ارزها در قالب معامله اسپات
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست پرداخت 2 میلیارد دلار
شرکت امنیت سایبری کسپراسکای در جدیدترین گزارش خود از تمرکز کلاهبرداران بازار
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای چندمین بار درخواست