15:59 | چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آموزش برداشت از تراست ولت + راهنمای رفع مشکل

فرآیند برداشت از تراست ولت ساده است و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. البته این امکان وجود دارد که هنگام برداشت ارز از تراست ولت دچار مشکل شوید. در این مطلب قصد داریم ضمن آموزش برداشت از کیف پول تراست ولت، نحوه رفع مشکلات و خطاهای این ولت را نیز بررسی کنیم. اگر شما هم یکی از 70 میلیون نفری هستید که در دنیا از تراست ولت برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده می‌کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

 

مراحل برداشت از تراست ولت

پس از نصب تراست ولت و واریز به آن، هر زمان که بخواهید می‌توانید دارایی‌های خود را از کیف پول خارج کنید. در این قسمت طریقه برداشت از تراست ولت را بررسی می‌کنیم. برای این منظور لازم است که مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

 

1. انتخاب ارز دیجیتال برای برداشت

برای برداشت از تراست ولت، ابتدا وارد کیف پول Trust Wallet خود شوید. در صفحه اصلی این ولت روی گزینه Send بزنید. به این ترتیب وارد صفحه جدیدی می‌شوید که فهرست ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول شما به‌نمایش در می‌آید. از کادر بالای صفحه، نام یا نماد ارز دیجیتال مد نظر خود را جستجو کنید. سپس آن را انتخاب کنید.

 

انتخاب ارز دیجیتال برای برداشت

 

برای برداشت تتر از تراست ولت و سایر رمزارزهایی که تحت پشتیبانی چند شبکه بلاک‌چین قرار دارند، حتما دقت داشته باشید که ارز دیجیتال در شبکه مد نظر را انتخاب کنید. مثلا تتر در بستر بلاکچین‌های Ethereum (ERC-20)، بایننس اسمارت چین (BEP-20)، ترون (TRC-20) و … عرضه می‌شود.

 

2. تکمیل اطلاعات برداشت ارز دیجیتال

صفحه برداشت تراست ولت، مشابه تصویر زیر است. شما باید در کادر اول آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. دقت داشته باشید که آدرس کیف پول باید مربوط به شبکه بلاک‌چین انتخاب شده باشد. در کادر دوم، مقدار ارز دیجیتال مد نظر برای برداشت را وارد کنید. با انتخاب گزینه MAX، همه موجودی کیف پول برای برداشت انتخاب می‌شود. در ادامه روی گزینه Next بزنید.

 

3. چک کردن اطلاعات برداشت ارز دیجیتال

در ادامه برداشت از تراست ولت وارد صفحه Transfer می‌شوید که مشابه تصویر زیر است. در این صفحه اطلاعاتی از قبیل نوع ارز دیجیتال، آدرس مبدا و مقصد و مقدار ارز دیجیتال تعیین شده از سوی شما به نمایش در می‌آیند. این موارد را به دقت چک کنید و مطمئن شوید که اشتباهی رخ نداده است.

 

چک کردن اطلاعات برداشت ارز دیجیتال

 

4. تعیین کارمزد برداشت ارز دیجیتال

برای برداشت ارز از تراست ولت و سایر کیف پول‌ها باید کارمزد انتقال در شبکه بلاک‌چین بپردازید. همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، در بخش Network Fee مقدار کارمزد برداشت ارز دیجیتال به نمایش در می‌آید. تراست ولت این امکان را فراهم کرده است که مقدار کارمزد انتقال را شخصی سازی کنید. برای این منظور روی آیکون چرخ دنده در گوشه بالا سمت چپ صفحه انتقال ارز دیجیتال تراست ولت بزنید.

به این ترتیب صفحه جدیدی مشابه تصویر زیر باز می‌شود. در این صفحه می‌توانید در بخش Max Fee حداکثر کارمزد مد نظر خود برای برداشت را وارد کنید. دقت داشته باشید که اگر مقدار کارمزد تراکنش را خیلی کاهش دهید، امکان دارد تراکنش با موفقیت انجام نشود.

 

تعیین کارمزد برداشت ارز دیجیتال

 

با پشت سر گذاشتن مراحل فوق، سفارش برداشت شما در تراست ولت ثبت می‌شود. بسته به نوع ارز دیجیتال و شبکه بلاکچین آن مدت زمان خاصی طول می‌کشد تا تراکنش انجام شود. اگر قابلیت نوتیفیکیشن تراست ولت را فعال کرده باشید، پس از انجام عملیات برداشت، اطلاعیه آن برای شما ارسال می‌شود.

 

آیا امکان بازیابی ارز دیجیتال در تراست ولت پس از واریز به آدرس اشتباه وجود دارد؟

رایج‌ترین اشتباه‌ها در برداشت از تراست ولت، وارد کردن نادرست آدرس ولت مقصد یا انتخاب شبکه بلاک‌چین اشتباه است. در حالت کلی اگر آدرس کیف پول وارد شده، وجود خارجی نداشته باشد، خوش شانس خواهید بود؛ چرا که تراکنش به‌صورت خودکار لغو می‌شود. این در حالی است که اگر آدرس کیف پول دیگری را به‌اشتباه وارد کنید، تراکنش انجام می‌شود و قابل بازیابی نیست.

از سویی دیگر اگر آدرس کیف پول و شبکه بلاکچین همخوانی نداشته باشد، دو اتفاق رخ می‌دهد. گاهی اوقات تراست ولت با تشخیص اشتباه، تراکنش را به‌صورت خودکار لغو می‌کند. این در حالی است که در مواردی هم تراکنش به‌همان صورت انجام می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که در این صورت برای همیشه سرمایه خود را از دست خواهید داد. بنابراین توصیه می‌کنیم نهایت دقت را در انتخاب آدرس مقصد و شبکه بلاکچین برای برداشت ارز از تراست ولت به‌خرج دهید.

 

راهنمای رفع مشکل برداشت از تراست ولت

برای برداشت از تراست ولت ممکن است با خطاهای مختلفی روبه‌رو شوید. بعضی از این خطاها نرم افزاری هستند و به شما ارتباط ندارند. به‌همین دلیل نمی‌توانید برای رفع آ‌ن‌ها کاری انجام دهید و صرفا باید منتظر به‌روزرسانی‌های جدید برای رفع آن‌ها باشید. در مقابل برخی دیگر خطاها هستند که می‌توانید برای رفع آن‌ها اقدام کنید. در ادامه 4 خطای رایج برداشت ارز از تراست ولت را بررسی می‌کنیم.

 

1. خطای وارد کردن آدرس قرارداد هوشمند

تراست ولت اجازه ارسال توکن به‌قراردادهای هوشمند را نمی‌دهد. به‌همین دلیل اگر به‌جای آدرس ولت مقصد، نشانی یک قرارداد هوشمند را وارد کنید، تراکنش‌به‌صورت خودکار با خطا مواجه می‌شود. حتما این نکته را هنگام وارد کردن نشانی ولت مقصد در نظر داشته باشید.

 

2. خطای برداشت ارز به میزان کمتر از کارمزد بلاکچین

داست (Dust) در لغت به‌معنی گرد و غبار است. در اصطلاح به باقیمانده ناچیز از یک ارز دیجیتال در ولت هم داست می‌گویند. اگر مقدار برداشت از تراست ولت کمتر از مقدار کارمزد شبکه باشد، با خطای داست روبه‌رو می‌شوید. بنابراین حتما باید مقدار تراکنش شما بیش از کارمزد شبکه باشد تا با موفقیت اجرا شود.

 

3. خطای وارد کردن آدرس‌های غیرمجاز

تراست ولت بعضی از آدرس‌ها را در لیست سیاه خود قرار می‌دهد و آن‌ها را به‌عنوان کلاهبرداری می‌شناسد. در نتیجه اجازه هیچ‌گونه ارسال وجه به این آدرس‌ها را نمی‌دهد. اگر در زمان انتقال با خطای Fraud روبه‌رو شدید، باید حتما نسبت به تغییر آدرس اقدام کنید.

 

4. خطای یادداشت یا تگ مقصد (Memo or Destination Tag)

برای انتقال برخی از توکن‌ها نیاز به وارد کردن Memo or Destination Tag وجود دارد. اگر به‌هر دلیل این اطلاعات را تکمیل نکنید، با خطا در انجام تراکنش روبه‌رو می‌شوید. برای رفع این مشکل باید به صفحه برداشت از تراست ولت برگردید و اطلاعات یادداشت و تگ مقصد را تکمیل کنید.

 

کلام پایانی

در این مطلب نحوه برداشت از تراست ولت را بررسی کردیم. همچنین مشکلاتی که ممکن است حین برداشت رمزارز با آن روبه‌رو شوید را هم بررسی کردیم. تراست ولت بیش از 70 شبکه بلاکچین را پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌توانید هزاران ارز دیجیتال و توکن NFT را از طریق آن ذخیره یا مبادله کنید. تاکنون هنگام برداشت تتر از تراست ولت با مشکل خاصی روبه‌رو شده‌اید؟ آیا برداشت از تراست ولت برای شما چالشی داشته است؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
عضویت
آگاه شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

تازه ها

برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال، خرید و فروش رمز ارزها در قالب معامله اسپات
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست پرداخت 2 میلیارد دلار
شرکت امنیت سایبری کسپراسکای در جدیدترین گزارش خود از تمرکز کلاهبرداران بازار
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای چندمین بار درخواست

منتخب

مطالب مشابه

برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال، خرید و فروش رمز ارزها در قالب معامله اسپات
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست پرداخت 2 میلیارد دلار
شرکت امنیت سایبری کسپراسکای در جدیدترین گزارش خود از تمرکز کلاهبرداران بازار
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای چندمین بار درخواست