3:16 | دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

هر آنچه باید درباره استخراج دوج کوین بدانید

دوج کوین (DogeCoin) یکی از شبکه‌های بلاکچین در کنار بیت کوین است که از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. ماینرها برای تایید و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در شبکه دوج کوین از قدرت محاسباتی دستگاه‌های سخت افزاری خود استفاده می‌کنند. سپس در ازای اضافه کردن بلوک‌های جدید به شبکه، پاداش در قالب ارز دیجیتال دوج کوین دریافت می‌کنند. در شرایطی که استخراج بیت کوین نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار زیادی دارد، بسیاری از علاقه‌مندان سوالات زیادی را درباره نحوه استخراج دوج کوین مطرح می‌کنند. به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی جزئیات درباره استخراج ارز دوج کوین بپردازیم.

 

استخراج دوج کوین چیست؟

جکسون پالمر و بیلی مارکوس شبکه بلاکچین دوج کوین را صرفا برای شوخی با بیت کوین در سال 2013 ایجاد کردند. طولی نکشید که این ارز دیجیتال پایه‌گذار یک طبقه جدید از ارزهای دیجیتال به‌نام میم کوین‌ها شد. ضمن اینکه دوج کوین مدت‌هاست در جمع برترین ارزهای دیجیتال از نظر مارکت کپ قرار دارد.

منظور از استخراج در شبکه دوج کوین، تایید و اعتبارسنجی تراکنش‌ها است. هر ماینر که موفق به استخراج هش اختصاصی بلوک شود و آن را به زنجیره اضافه کند، با ارز دیجیتال دوج کوین پاداش می‌گیرد. ماینینگ دوج کوین نیز مشابه بیت کوین نیاز به استفاده از قدرت پردازش دستگاه‌های سخت افزاری دارد.

پس از به‌روزرسانی اولیه در بلاک‌چین دوج کوین، این شبکه از مکانیزم اجماع اثبات کار با الگوریتم اسکریپت (Scrypt) برای اعتبارسنجی و تایید تراکنش‌ها استفاده کرد. در آن زمان شبکه لایت کوین نیز از همین الگوریتم استفاده می‌کرد. به‌همین دلیل ماینرها می‌توانند با یک پیکربندی مشترک هر دو ارز دیجیتال دوج کوین و لایت کوین را استخراج کنند.

 

پاداش استخراج دوج کوین چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید هر بلاک در زنجیره بیت کوین ظرف مدت زمان تقریبی 10 دقیقه ایجاد می‌شود. این عدد برای شبکه دوج کوین به حدود 1 دقیقه کاهش پیدا می‌کند. در طول شبانه‌روز 1440 بلوک جدید به زنجیره دوج کوین اضافه می‌شود. پاداش استخراج هر بلاک برابر 1000 دوج کوین است. بنابراین در هر شبانه‌روز معادل 14.4 میلیون دوج کوین به‌عنوان پاداش در اختیار ماینرها قرار می‌گیرد.

 

دستگاه استخراج دوج کوین چیست؟

 

دستگاه استخراج دوج کوین چیست؟

افزایش فعالیت ماینرها در شبکه دوج کوین باعث شده تا در سال‌های اخیر برای استخراج دوج کوین، استفاده از دستگاه‌های ایسیک (ASIC) با قابلیت پشتیبانی از الگوریتم اسکریپت ضروری شود. در مجموع مطابق آنچه در سایت رسمی دوج کوین ذکر شده، هر آنچه برای آغاز استخراج ارز دوج کوین نیاز دارید، عبارت‌اند از:

  • یک دستگاه کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز، لینوکس یا مک
  • یک یا چند دستگاه ایسیک با قابلیت پشتیبانی از الگوریتم اسکریپت
  • زیرساخت لازم برای تامین برق دستگاه‌های ایسیک
  • حساب کاربری اختصاصی در یک استخر استخراج دوج کوین
  • کیف پول ارز دیجیتال با قابلیت پشتیبانی از ارز دیجیتال دوج کوین

شاید این سوال را مطرح کنید که برای استخراج دوج کوین با ماینر، کدام دستگاه‌های ایسیک انتخاب مناسبی هستند؟ برای این منظور باید به عوامل مختلفی مانند نرخ هش ریت، میزان برق مصرفی، راندمان و قیمت دستگاه‌های مختلف توجه کنید. بر این اساس بهترین ماینر برای استخراج دوج کوین در حال حاضر را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

نام دستگاه ایسیک نرخ هش ریت توان دستگاه راندمان
Antiminer L7 9500 مگاهش بر ثانیه 3425 وات 2.774 مگاهش بر وات
Goldshell LT6 3.350 گیگاهش بر ثانیه 3200 وات 0.001 گیگاهش بر وات
Innosilicon A6 + LTC Master 2.200 گیگاهش بر ثانیه 2100 وات 0.001 گیگاهش بر وات
Goldshell LT5 2.05 گیگاهش بر ثانیه 2080 وات 0.001 گیگاهش بر وات
Goldshell X6S 1.55 گیگاهش بر ثانیه 1670 وات 0.001 گیگاهش بر وات

 

آیا استخراج دوج کوین با کارت گرافیک و CPU امکان پذیر است؟

شاید این تصور برای شما به وجود آمده که امکان استخراج دوج کوین با CPU یا GPU وجود دارد؛ اما در سایت رسمی دوج کوین به صراحت ذکر شده شده که استفاده از این سخت افزارها با توان پردازشی محدود، عملا هیچ شانسی برای سودآوری از محل استخراج برای شما باقی نمی‌گذارد. تنها می‌توانید با عضویت در استخرهای استخراج، سهم ناچیزی از درآمد ماینینگ دوج کوین را به خود اختصاص دهید که صرفه اقتصادی ندارد.

 

میزان سودآوری استخراج دوج کوین چقدر است؟

بسته به اینکه از کدام روش استخراج دوج کوین استفاده می‌کنید، سودآوری شما متغیر خواهد بود. اولین موضوع مربوط به مشخصات دستگاه‌هایی است که برای استخراج از آن‌ها بهره می‌گیرید. نرخ هش، برق مصرفی و … مهم‌‌ترین ویژگی‌های دستگاه استخراج دوج کوین هستند. در کنار آن باید به مواردی مانند تعرفه برق مصرفی نیز اشاره کنیم. علاوه آن استخرهای استخراج نیز معمولا کارمزد جداگانه دریافت می‌کنند. شما می‌توانید در سایت minerstat.com از ماشین حساب استخراج دوج کوین برای محاسبه میزان سودآوری ماینینگ استفاده کنید.

 

آموزش استخراج دوج کوین

برای تجربه موفقیت آمیز استخراج دوج کوین باید 4 مرحله زیر را پشت سر بگذارید:

 

1. تهیه سخت افزار ماینینگ دوج کوین

پس از تحقیق و بررسی، با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، نسبت به خرید دستگاه‌های ایسیک اقدام کنید. دقت داشته باشید که تمام دستگاه‌ها باید از الگوریتم اسکریپت پشتیبانی کنند. با توجه به سروصدای زیاد و همچنین گرمای بیش از حد تولید شده توسط دستگاه‌های ایسیک، لازم است حتما فضای اختصاصی با تهویه مناسب برای نصب این دستگاه‌ها تدارک ببینید.

 

2. نصب نرم افزار استخراج دوج کوین

در ادامه باید با نصب نرم افزار مورد نیاز برای استخراج دوج کوین، دستگاه‌های ایسیک را پیکربندی کنید. مراحل پیکربندی هر دستگاه، به همراه محصول در اختیار شما قرار می‌گیرد. فراموش نکنید که برای راه‌اندازی دستگاه‌های ماینر نیاز به اتصال پرسرعت و پایدار به اینترنت دارید.

 

3. پیوستن به استخر استخراج دوج کوین

شما می‌توانید به تنهایی استخراج دوج کوین را تجربه کنید؛ اما برای آنکه در رقابت با استخرها شانسی ندارید، بهتر است به عضویت در یک استخر ماینینگ در بیایید و قدرت دستگاه‌های خود را با آن به اشتراک بگذارید. حتما قبل از عضویت در یک استخر، دستورالعمل فعالیت و همچنین نرخ کارمزد آن را به دقت بررسی کنید.

 

راه‌اندازی کیف پول دوج کوین

 

4. راه‌اندازی کیف پول دوج کوین

یکی از کیف پول‌های نرم افزاری یا سخت افزاری مطمئن که از دوج کوین پشتیبانی می‌کند را برای دریافت پاداش استخراج انتخاب کنید. سپس کیف پول را به استخر استخراج معرفی کنید تا سهم شما از محل استخراج به ولت اختصاصی واریز شود. تراست ولت، لجر و ترزرو از بهترین ولت‌هایی هستند که برای این منظور می‌توانید استفاده کنید. هنگام فعالیت دستگاه‌های ماینر نیز به دقت وضعیت استخراج را رصد کنید. دقت داشته باشید که گاهی اوقات درآمد استخراج از هزینه‌های جاری کمتر می‌شود. بنابراین بهتر است همواره نظارت کافی بر چرخه ماینینگ داشته باشید.

 

کلام پایانی

در این مطلب نکات مهم پیرامون استخراج دوج کوین را بررسی کردیم. هر چند رقابت بر سر استخراج دوج کوین در مقایسه با بیت کوین کمتر است؛ اما باید توجه داشته باشید که شانس چندانی برای کسب سود به کمک کارت گرافیک و CPU در ماینینگ دوج کوین ندارید. با در نظر گرفتن مجموع نکاتی که بیان کردیم، می‌توانید برای درآمدزایی از محل استخراج دوج کوین برنامه‌ریزی کنید.

اشتراک گذاری

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
عضویت
آگاه شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

تازه ها

بعضا این امکان وجود دارد که قیمت یک ارز دیجیتال در زمان واحد در دو یا چند صرافی با
دومینیک ویلیامز بنیان‌گذار بنیاد دفینیتی است که شبکه اینترنت کامپیوتر را
به‌گزارش cryptodaily.co.uk، مدیر عامل سابق صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل یعنی فیل بولنو
به‌گزارش crypto.news، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در روز 8 اردیبهشت با 1.28 درصد کاهش به

منتخب

مطالب مشابه

بعضا این امکان وجود دارد که قیمت یک ارز دیجیتال در زمان واحد در دو یا چند صرافی با
دومینیک ویلیامز بنیان‌گذار بنیاد دفینیتی است که شبکه اینترنت کامپیوتر را
به‌گزارش cryptodaily.co.uk، مدیر عامل سابق صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل یعنی فیل بولنو
به‌گزارش crypto.news، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در روز 8 اردیبهشت با 1.28 درصد کاهش به