13:15 | پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

کارمزد انتقال تتر و مدت زمان انتقال تتر به کیف پول

تتر (USDT) پرکاربردترین ارز دیجیتال است. در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، جفت ارزهای معاملاتی در قالب این استیبل کوین تعریف می‌شوند. ضمن اینکه بسیاری از کاربران برای در امان ماندن از نوسانات قیمت رمزارزها، دارایی خود را به تتر تبدیل می‌کنند. در حال حاضر تتر در بستر چندین شبکه بلاکچین عرضه می‌شود. انتخاب شبکه بلاکچین برای انتقال تتر روی سه فاکتور امنیت، مدت زمان و کارمزد تاثیرگذار است. در این مطلب مدت زمان و کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های بلاکچین مختلف را بررسی می‌کنیم.

 

تتر در بستر کدام شبکه های بلاکچین عرضه می شود؟

استیبل کوین تتر (USDT) در بستر چند شبکه بلاکچین عرضه می‌شود. جالب است بدانید در زمان نگارش این مطلب، عرضه کل تتر به 100 میلیارد توکن رسیده است. بیشترین میزان تتر به‌ترتیب در بستر دو شبکه ترون و اتریوم عرضه شده است. سایت رسمی تتر نیز صفحه اختصاصی برای وضعیت عرضه تتر در بستر شبکه‌های مختلف منتشر کرده است که از طریق این لینک قابل مشاهده است. در جدول زیر مهم‌ترین شبکه‌های بلاکچین تتر و میزان عرضه این توکن در بستر آن‌ها (20 فوریه 2024) را مشاهده می‌کنید.

نام شبکه بلاکچین میزان عرضه استیبل کوین تتر
ترون (TRC-20) 51.82 میلیارد توکن
اتریوم (ETH-20) 44 میلیارد توکن
سولانا 1.9 میلیارد توکن
اومنی (Omni) 888 میلیون توکن
آوالانچ 847 میلیون توکن
کازماس 160 میلیون توکن
تزوس 141 میلیون توکن
ایاس 85 میلیون توکن
الگوراند 22 میلیون توکن
پولکادات 18 میلیون توکن

 

هزینه انتقال تتر در شبکه های مختلف

 

هزینه انتقال تتر در شبکه های مختلف

هزینه انتقال تتر در شبکه‌های بلاکچین مختلف، یکسان نیست. کارمزد انتقال تتر بر اساس میزان ترافیک شبکه‌های بلاکچین تغییر می‌کند. ضمن اینکه هر چه مقیاس‌پذیری یک بلاکچین بیشتر باشد، تعداد تراکنش‌های بیشتری را در هر ثانیه پردازش می‌کند. به‌همین دلیل کارمزد کمتری نیز برای انتقال تتر دریافت می‌کند. در جدول زیر محدوده کارمزد انتقال ارز دیجیتال تتر در صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلف به‌صورت میانگین در سال 2024 را مشاهده می‌کنید.

نام شبکه بلاکچین کارمزد انتقال تتر (USDT)
اتریوم (ERC-20) 4 تا 6 تتر
ترون (TRC-20) 0.8 تا 1 تتر
بایننس اسمارت چین (BEP-20) 0.3 تا 1 تتر
سولانا 1 تا 1.5 تتر
پالیگان 0.8 تا 1 تتر
آپتیمیسم 0.5 تا 1 تتر
الگوراند 1.5 تا 2 تتر
ایاس 1 تا 1.5 تتر
آوالانچ 1 تا 1.5 تتر

 

مدت زمان انتقال تتر به کیف پول در شبکه های مختلف

یکی دیگر از تفاوت‌های شبکه‌های مختلف در انتقال استیبل کوین تتر، مدت زمان انتقال این دارایی است. معمولا در شبکه‌هایی که توان پردازش تراکنش در هر ثانیه پایین است، باید مدت زمان بیشتری برای رسیدن ارز دیجیتال به کیف پول مقصد منتظر بمانید. در جدول زیر می‌توانید مدت زمان انتقال تتر در شبکه TRC20 و سایر شبکه‌های بلاکچین را مشاهده کنید.

نام شبکه بلاکچین مدت زمان انتقال تتر (دقیقه)
اتریوم (ERC-20) حدود 5 دقیقه
ترون (TRC-20) حدود 2 دقیقه
بایننس اسمارت چین (BEP-20) حدود 1 دقیقه
سولانا حدود 1 دقیقه
پالیگان حدود 5 دقیقه
آپتیمیسم حدود 1 دقیقه
الگوراند حدود 1 دقیقه
ایاس حدود 3 دقیقه
آوالانچ حدود 1 دقیقه

 

چگونه تتر را به کیف پول انتقال دهیم؟

برای انتقال تتر به کیف پول باید ابتدا مقدار ارز دیجیتال مد نظر را تعیین کنید. سپس باید آدرس ولت مقصد را وارد نمایید. بر اساس نوع آدرس ولت مقصد باید شبکه بلاکچین انتقال را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که یک صرافی یا کیف پول ممکن است تعداد محدودی از شبکه‌های انتقال را پشتیبانی کند. موضوع مهم دیگر آن است که انتخاب اشتباه شبکه بلاکچین منجر به از دست رفتن سرمایه شما خواهد شد. بنابراین باید نهایت دقت را در این زمینه به خرج دهید.

 

کارمزد انتقال تتر از چه کسی دریافت می شود؟

 

کارمزد انتقال تتر از چه کسی دریافت می شود؟

کارمزد انتقال تتر تنها از ارسال کننده دریافت می‌شود. بنابراین هر زمان که قصد برداشت ارز دیجیتال از حساب کاربری در صرافی یا کیف پول اختصاصی خود را داشته باشید، باید کارمزد بپردازید؛ اما در مواقعی که تتر به حساب کاربری یا ولت شما واریز می‌شود، نیازی به پرداخت کارمزد نیست.

 

آیا امکان انتقال تتر از صرافی ایرانی به خارجی وجود دارد؟

انتقال تتر از صرافی های ایرانی به خارجی یا بالعکس نیز مشابه واریز و برداشت از صرافی به کیف پول شخصی است. البته این امکان وجود دارد که برخی از صرافی‌های خارجی نسبت به آدرس‌های ولت مرتبط با ایران محدودیت‌هایی را در نظر بگیرند. به‌خصوص بعد از شروع همکاری شرکت تتر با FBI و وزارت خزانه‌داری آمریکا، حساسیت این موضوع بیشتر شده است. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در کار کردن با صرافی‌های خارجی که به صراحت ایران را در لیست سیاه خود قرار داده‌اند، تجدید نظر کنید.

 

کلام پایانی

در این مطلب مدت زمان و میزان کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های بلاکچین مختلف را بررسی کردیم. با توجه به توضیحاتی که در این مطلب ذکر کردیم، برای انتقال تتر با کمترین هزینه باید به‌سراغ شبکه بایننس اسمارت چین بروید. در عین حال اگر در کنار کارمزد، روی امنیت انتقال ارز دیجیتال نیز حساس هستید، پیشنهاد می‌کنیم شبکه ترون را هم در نظر بگیرید. انتخاب اول شما برای تراکنش‌های ارز دیجیتال تتر چیست؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
عضویت
آگاه شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

تازه ها

به‌گزارش Financial Times، جلسه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره در روز 1 می 2024 برگزار شد.
در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در محدوده 57200 دلار معامله می‌شود. به‌گزارش
به‌ گزارش crypto.news، شرکت تتر در گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال 2024، خبر از سود 4.5
کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهم‌ ترین نیازهای هر سرمایه‌گذار یا تریدر در بازار

منتخب

مطالب مشابه

به‌گزارش Financial Times، جلسه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره در روز 1 می 2024 برگزار شد.
در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در محدوده 57200 دلار معامله می‌شود. به‌گزارش
به‌ گزارش crypto.news، شرکت تتر در گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال 2024، خبر از سود 4.5
کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهم‌ ترین نیازهای هر سرمایه‌گذار یا تریدر در بازار