8:12 | شنبه 15 اردیبهشت 1403

3 دلیل کاهش قیمت سولانا در این هفته

ارزدیجیتال سولانا SOL همراه با فروش گسترده دربازار همراه با دیگر ارزهای دیجیتال دچار اصلاح قیمتی شد. اما داده‌ها به دلایل نگران‌کننده‌تری برای کاهش قیمت در این ارز اشاره می‌کنند.

توکن اصلی سولانا با نماد SOL، در تاریخ 18 ژانویه با کاهشی 9 درصدی به سطح 91.40 دلار رسید. این کاهش مداوم قیمتی از سطح 100 دلار در طول 15 روز گذشته ادامه دار بود.

باید بدانیم مارکت کپ کل بازار در طول سال 2024 نتوانست سطحی بالاتر از 1.6 میلیارد دلار را حفظ کند. با وجود مشکلات اخیر، SOL با کسب 84 درصد سود در ماه دسامبر، باعث شده است سرمایه‌گذاران نگرانی‌هایی درباره عدم صعود بیشتر قیمت داشته باشند.

 

کاهش FOMO برای لیست شدن توکن های SPL و ایردراپ ها

زمانی که نگرانی از دست دادن فرصت (FOMO) برای لیستینگ و ایردراپ توکن‌های SPL سولانا کاهش یافت، رالی صعودی سولانا در دسامبر 2023 شروع شد. این افزایش قیمتی بر اساس افزایش قیمت توکن‌های SPL سولانا اعم از Jito (JTO)، BONK و Dogwifhat (WIF) بود. این حرکت تقاضا را برای تلفن های Saga سولانا بیشتر کرد، زیرا برخی از پروژه‌ها به این کاربران پیشنهادات انحصاری ارائه می‌کردند.

اما به نظر می‌رسد که شرایط تغییر کرده است، زیرا BONK در تاریخ 17 و 18 ژانویه با یک کاهش 15 درصدی مواجه شد، در حالی که JTO در همین دوره با یک کاهش 19 درصدی دست و پنجه نرم می‌کرد.

یک عامل دیگر که به اصلاح قیمتی اخیر SOL کمک کرد، افزایش بیش از حد امیدواری‌ها درباره ایردراپ‌ها بود. برخی از راه‌اندازی‌ها بیش از زمان مورد انتظار طول کشیدند، در حالی که برخی دیگر فقط به مدت محدود و در کوتاه مدت به برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکزشان عمل کردند و پس از ثبت ایردراپ، محو شدند. تحلیلگران و بلاگرهای سوشال مدیا در بازار، با تبلیغ و اطلاعیه خبر از فرصت‌های شگفت انگیزی می دادند ، اما تقریبا هیچکدام از توکن‌ها به ارزش‌ها و حجم‌های مناسب نرسیدند.

 

مجموع ارزش قفل شده (TVL)

 

منبع قابل توجه دیگر از امید به عملکرد توکن SOL، رشد سپرده‌ها در صنعت مالی غیرمتمرکز DeFi شبکه سولانا است. مجموع ارزش قفل شده (TVL) که مقیاس اندازه گیری آن توکن SOL است، در تاریخ 19 دسامبر 2023، توانست حداکثر مقدار 15.4 میلیون را به دست آورد که نسبت به ماه قبل، خبر از 60 درصد رشد داشت.

با این حال، از آن زمان به بعد، مقدار TVL در حدود 14 میلیون همچنان ثابت مانده است. علاوه بر رشد TVL در راه حل‌های استیکینگ Jito و Marinade Finance، برنامه‌های DeFi Kamino، Orca و Solend هر کدام توانستند بیش از 150 میلیون دلار سپرده جذب کنند.

علاوه بر این، رشد فعالیت شبکه سولانا از نظر تراکنش‌ها و حجم‌ها غیرقابل انکار است، البته که این اعداد هنوز در جایگاه اول نیست و سولانا به دنبال رقبایی مانند Binance Smart Chain و Polygon درحال حرکت است.

 

رشد فعالیت شبکه سولانا

 

لطفا توجه کنید که سولانا 8.5 درصد در تعداد تراکنش‌ها و تعداد کاربران فعال DApps در هفته کاهش قابل توجهی داشته است. با این حال، حجم DApps سولانا در این دوره که به سرمایه ای برابر با 594 میلیون دلار می‌رسد، به طور قابل توجهی کمتر از 6 میلیارد دلار BNB Smart Chain و 1.6 میلیارد دلار Polygon است. با یک بررسی از دیدگاه مثبت، سولانا با تعداد 72.3 میلیون تراکنش، راهبردی را در دست دارد که به صورت جزئی به هزینه‌های کمتر کارمزدها و مقیاس پذیری بالای آن نسبت داده می‌شود.

 

استحکام شبکه Solana راه را برای بهبود قیمت سولانا هموار می‌کند

اعتماد بش از حد سولانا به اعتبارسنجی پردازش سنگین، منجر به انتقادات فنی قابل توجهی درباره این پروژه شده است. با این حال، همزمان این یک فرصت منحصر به فرد برای DApps هایی که به پهنای باند گسترده تری نیاز دارند، مانند راه‌اندازی توکن‌ها، توکن های غیرقابل تعویض (NFT)، بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی را نیز به وجود آورده است. به عنوان مثال، شبکه سولانا بر اساس CryptoSlam به عنوان سومین شبکه بزرگ حجم معاملات در بازار NFT شناخته شده است.

 

شبکه سولانا

 

حجم معاملات NFT در شبکه سولانا به 270.5 میلیون دلار رسید، که تنها 20 درصد، در مقایسه با اتریوم کمتر است، در حالی که اتریوم دارای مجموعه های ارزشمندتری به نسبت سوالانا هم است. از جمله NFT‌های پرمعامله ومشهور سولانا می‌توان به Saga Monkes، Froganas، Mad Lads و Tensorians اشاره کرد.

فعالیت شبکه سولانا خبر از خطر سقوط بیشتر قیمت توکن SOL نمی‌دهد، با توجه به پایداری شبکه سولانا از نظر حجم DApps و TVL ، فشار منفی بر عرضه توکن SOL، خبر از انتظارات بیش از حد در مورد ایردراپ و عملکرد توکن‌های SPL در بین سرمایه گذاران می دهد.

مارکت کپ سولانا در حال حاضر 40.6 میلیارد دلار است و ارز دیجیتال سولانا درحال حاضر با قیمت 94 دلار، که بیش از 50% کمتر از بیشترین سطح در نوامبر 2021، درحال معامله است.

بنابراین، در صورتی که شبکه سولانا به جذب پروژه‌هایی که ارزش ذاتی سولانا را در مقابل تقاضای بالای پردازش شبکه بالا می برند، ادامه دهد، قابلیت بالقوه ای برای افزایش قیمت وجود دارد. این امر به این دلیل مهم است زیرا بیشتر رقبا افزایش قیمت در کارمزد تراکنش ها یا ناپایداری‌های قیمتی طولانی را تجربه کرده‌اند.

اشتراک گذاری

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
عضویت
آگاه شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

تازه ها

تراکنش‌های ارز دیجیتال در بستر شبکه‌ های بلاک‌ چین انجام می‌شوند. یکی از
به‌گزارش Financial Times، جلسه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره در روز 1 می 2024 برگزار شد.
در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در محدوده 57200 دلار معامله می‌شود. به‌گزارش
به‌ گزارش crypto.news، شرکت تتر در گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال 2024، خبر از سود 4.5

منتخب

مطالب مشابه

تراکنش‌های ارز دیجیتال در بستر شبکه‌ های بلاک‌ چین انجام می‌شوند. یکی از
به‌گزارش Financial Times، جلسه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره در روز 1 می 2024 برگزار شد.
در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در محدوده 57200 دلار معامله می‌شود. به‌گزارش
به‌ گزارش crypto.news، شرکت تتر در گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال 2024، خبر از سود 4.5