15:00 | چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در 2024

مشکلات امنیتی و حملات هکری در سال‌های قبل باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال به‌سراغ ولت‌های سرد بروند؛ چراکه ریسک نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول‌های نرم افزاری و صرافی‌ها بالاست. در چنین شرایطی یکی از دغدغه‌های افراد، پیدا کردن بهترین کیف پول سخت افزاری است. شاید تا چند سال قبل گزینه‌های محدودی پیش روی شما قرار داشتند؛ اما امروز برندهای مختلفی ولت سخت افزاری روانه بازار کرده‌اند. به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در سال 2024 بپردازیم.

 

بهترین کیف پول سخت افزاری چیست؟

بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال باید بر اساس مجموعه‌ای از معیارها انتخاب شود. امنیت، سابقه هک، تعداد شبکه‌های بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال تحت پوشش، نرم افزار اختصاصی، امکان اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز، پشتیبانی از استیکینگ ارز دیجیتال، رابط کاربری، ابعاد و اندازه دستگاه سخت افزاری، امکانات جانبی مانند باتری، نحوه اتصال به سایر دستگاه‌ها و قیمت از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین کیف پول سخت افزاری بازار کریپتوکارنسی است.

بر اساس این فاکتورها، چهار برند شناخته شده و معتبر در زمینه ولت‌های سخت افزاری را معرفی می‌کنیم. این برندها سهم بالایی از بازار کیف پول‌های سرد را در کشورهای مختلف به‌خود اختصاص داده‌اند. نکته مهم این است که محصولات هر چهار برند در ایران نیز عرضه می‌شوند.

 

کیف پول لجر (Ledger)

 

1. کیف پول لجر (Ledger)

در حال حاضر پرفروش‌ترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در دنیا، برند Ledger است. بر اساس آخرین آمار سال 2023، بیش از 6 میلیون دستگاه از ولت‌های این برند تاکنون فروخته شده است. تا قبل از سال 2024، دو مدل کیف پول لجر مدل نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر مدل نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus) در سبد محصولات این برند قرار داشتند. اگر در اینترنت نام لجر را جستجو کنید، کیف پول‌های شبیه به فلش مموری را حتما مشاهده خواهید کرد. طراحی دو مدل ابتدایی لجر شبیه به فلش مموری بود.

در ابتدای سال 2024، یک مدل جدید از کیف پول‌های لجر روانه بازار شد که تحت عنوان لجر مدل نانو استکس (Ledger Nano Stax) شناخته می‌شود. این کیف پول شبیه به موبایل‌های هوشمند به‌صورت تمام لمسی طراحی شده و یک نمایشگر رنگی بزرگ با وضوح تصویر 400 در 672 پیکسل دارد. یک باتری با ظرفیت 200 میلی آمپر هم برای این ولت در نظر گرفته شده است. به‌این ترتیب علاوه بر رابط کاربری ساده‌تر، قابلیت‌های بیشتری نیز برای لجر نانو استکس پیش‌بینی شده است. لجر نانو استکس در حدود 249 دلار قیمت دارد و یکی از گران‌ترین ولت‌های سخت افزاری حال حاضر دنیاست.

 

کیف پول ترزور (Trezor)

 

2. کیف پول ترزور (Trezor)

برند ترزور را باید قدیمی‌ترین شرکت فعال در زمینه ولت‌های سخت افزاری دانست که از سال 2013 تاکنون فعالیت می‌کند. تاکنون که بیش از 11 سال از فعالیت ترزور سپری شده و بیش از 1 میلیون دستگاه از ولت‌های این برند در دنیا فروخته شده، هیچ‌‌گونه گزارشی مبنی بر وجود نواقص امنیتی و آسیب‌پذیری برای این کیف پول منتشر نشده است. ترزرو مدل وان (Trezor One) اولین محصول این برند است. بعد از چند سال یک نمونه پیشرفته‌تر از نظر رابط کاربری تحت عنوان ترزور مدل تی (Trezor T) روانه بازار شد.

کیف پول‌های Trezor بدون باتری عرضه می‌شوند و برای روشن کردن نیاز به اتصال به رایانه دارد و باید از کابل USB استفاده کنید. این کیف پول‌ها بدنه پلاستیکی دارند. ترزرو مدل تی یک صفحه نمایشگر رنگی با ابعاد 240 در 240 پیکسل دارد که به‌صورت لمسی هم کار می‌کند. نرم افزار اختصای ترزرو امکان مبادله داخلی و استیکینگ ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. البته ناگفته نماند که نحوه اتصال آن به سایر دستگاه‌ها نیز با استفاده از کابل USB و بلوتوث است. تزرو مدل تی به‌عنوان مدل پیشرفته‌تر حدود 219 دلار عرضه می‌شود.

 

کیف پول الیپال (Ellipal)

 

3. کیف پول الیپال (Ellipal)

کیف پول الیپال از سال 2017 به‌عنوان بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال وارد بازار شد. یک ویژگی کلیدی موجب شد که این برند خیلی زود مورد توجه عموم فعالان بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیرد. برای اتصال Ellipal به موبایل یا رایانه نیازی به استفاده از بلوتوث یا کابل USB نیست. در عوض فناوری Air Gap در این ولت پیش‌بینی شده است. به‌کمک این فناوری حتی در زمان اتصال به‌نرم افزار اختصاصی الیپال هم کلیدهای خصوصی شما در شرایط آفلاین باقی می‌مانند.

الیپال تایتان (Ellipal Titan Cold Wallet) و الیپال تایتان مینی (Ellipal Titan Mini) دو مدل اصلی محصولات این برند هستند. تفاوت اصلی این دو کیف پول در ابعاد و اندازه‌شان است که موجب شده صفحه نمایشگر و باتری مورد استفاده در آن‌ها هم متفاوت باشد. اگر با اندازه کیف پول مشکلی ندارید، الیپال تایتان انتخاب بهتری است. بدنه هر دو کیف پول نیز فلزی است و صفحه نمایش لمسی دارند. الیپال تایتان در حدود 139 دلار قیمت دارد.

 

کیف پول کول ولت (Cool Wallet)

 

4. کیف پول کول ولت (Cool Wallet)

کول ولت هم یک برند قدیمی است که از سال 2014 در زمینه تولید ولت سرد فعالیت می‌کند. مهم‌ترین نکته درباره Coolwallet ظاهر شبیه به کارت‌های بانکی آن است. این موضوع باعث می‌شود که حمل کول ولت خیلی راحت باشد و به‌راحتی بتوانید آن را همه جا همراه خود داشته باشید. برای اتصال کول ولت به موبایل یا رایانه هم از فناوری بلوتوث باید استفاده کنید.

کول ولت استاندارد (Coolwallet S) و کول ولت پرو (Coolwallet Pro) دو مدل اصلی محصولات این برند هستند. کول ولت پرو از نظر امنیت در سطح بالاتری قرار دارد. ضمن اینکه برخلاف کول ولت استاندارد از استیکینگ ارز دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که در بین بهترین ولت‌های سخت افزاری، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارد. در سایت آمازون این کیف پول با قیمت 149 دلار به فروش می‌رسد.

 

کلام پایانی

در این مطلب به معرفی بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ولت سرد یا سخت افزاری تنها روی قیمت محصولات تمرکز نکنید. ضمن اینکه حتما نقدها و نظرات سایرین را درباره کیف پول‌های مختلف جویا شوید. همان‌طور که مشاهده کردید، ولت‌ها در ابعاد و اندازه گوناگون از فلش مموری گرفته تا کارت‌های بانکی عرضه می‌شوند. حتما با توجه به نوع کاربری مد نظر خود، محصول مناسب را انتخاب کنید. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که هر چهار برند معرفی شده از نظر امنیت در وضعیت مطلوبی به‌سر می‌برند. تجربه کار کردن با کدام ولت سخت افزاری را دارید؟

اشتراک گذاری

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
عضویت
آگاه شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

تازه ها

برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال، خرید و فروش رمز ارزها در قالب معامله اسپات
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست پرداخت 2 میلیارد دلار
شرکت امنیت سایبری کسپراسکای در جدیدترین گزارش خود از تمرکز کلاهبرداران بازار
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای چندمین بار درخواست

منتخب

مطالب مشابه

برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال، خرید و فروش رمز ارزها در قالب معامله اسپات
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درخواست پرداخت 2 میلیارد دلار
شرکت امنیت سایبری کسپراسکای در جدیدترین گزارش خود از تمرکز کلاهبرداران بازار
به‌گزارش crypto.news، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای چندمین بار درخواست