21:14 | سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

ارز دیجیتال سلو (Celo) چیست؟

ارز سلو (Celo)، یکی از پروژه های جدید بلاک چینی است که با جاه طلبی زیادی که دارد سعی در دگرگونی صنعت بلاک چین و نوآوری های بسیار دارد. این پروژه جدید یک پلتفرم منبع باز است. سلو مبتنی بر تلفن های هوشمند عمل می کند. در واقع ارز دیجیتال سلو یکی از جدید ترین استیبل کوین های بازار ارز دیجیتال به شمار می رود که می توان آن را از طریق تلفن های هوشمند مبادله کرد. اگر شما نیز کنجکاو هستید اطلاعات بیشتری در رابطه با این رمز ارز جدید و کاربردی به دست بیاورید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

معرفی ارز دیجیتال سلو (Celo)

سلو یک بلاک چین منبع باز است که هدف اصلی آن، بهره وری بهتر از بلاک چین و صنعت تلفن های هوشمند می باشد. این استیبل کوین یکی از جدید ترین پروژه های کریپتویی است. سلو با هدف های بزرگی که دارد نام و آوازه آن خیلی سریع در بازار ارز دیجیتال پیچید. سلو با ارائه روشی سریع ‌تر، ارزان ‌تر و مؤثرتر برای تبادل پول برای 6 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان، می خواهد کار بزرگی را در صنعت تلفن های هوشمند و عرصه بلاک چین انجام دهد. چیزی که پلتفرم سلو Celo، را از سایر پروژه های ارز دیجیتال متمایز می کند، استفاده آسان از آن و رابط کاربری ساده اش است.

برای استفاده از سلو نیازی به کلید های رمزگذاری، رایانه یا دانش قبلی در مورد ارزهای دیجیتال نیست. شما می توانید به راحتی از این پلتفرم استفاده کنید. توسعه دهندگان سلو دو کوین اصلی با نام های دلار سلو Celo Dollar و یورو سلو Celo Euro، برای این پلتفرم ساخته اند که هر دو بر پایه استیبل کوین فعالیت می کنند. این پلتنفرم با ویژگی های جذابی که ارائه می دهد به سرعت میان جوامع کریپتوکارنسی محبوب شد.

ویژگی های سلو

هدف اصلی سلو ایجاد ارتباط عمیق در سطح جهانی با استفاده از ادغام فناوری بلاک چین و تلفن های هوشمند است. مدل حاکمیتی نوآورانه Celo، باعث شد هر شرکت کننده بتواند در گسترش پلت فرم سلو شرکت کند. برای مثال کاربران می ‌توانند با افزودنی ‌هایی به نرم ‌افزار Celo، تأیید کاربران یا انتخاب تأییدکنندگان، به برنامه‌ نویسی سلو کمک کنند. شایان ذکر است کاربران می توانند در برابر این عمل پاداش دریافت کند.

البته نباید فراموش کرد که یکی از ویژگی های بزرگ سلو، مبتنی بودن آن بر استیبل کوین ها است. استیبل کوین ها هنوز در دنیای ارزهای دیجیتال نسبتاً جدید هستند. برخی انتظار دارند پس از شروع پروژه، Diem به محبوب ترین روش پرداخت دیجیتال تبدیل شوند. زیرا استیبل کوین ها با استفاده از یک پشتیوانه فیات، می توانند کم ریسک ترین روش برای پرداخت های دیجیتالی باشند. در ادامه برخی از مهم ترین ویژگی های سلو را نام بردیم:

  • سازگاری کامل با گوشی های هوشمند
  • دارای رابط کاربری ساده و در دسترس
  • استفاده از استیبل کوین ها در سطح جهانی
  • سرعت بالای پلتفرم
  • ارائه یک پلتفرم غیر متمرکز و منبع باز

همچنین باید گفت سلو با سایر ارزهای دیجیتال که ممکن است با آن ها آشنا باشید کاملا متفاوت است. برای مثال این رمز ارز کاملا غیرمتمرکز است و چندین کوین محلی ارائه می دهد. سلو در تلفن های هوشمند کار می کند و به کاربران فرصتی برای مشارکت در شبکه ارائه می دهد. سلو یک پروژه تقریبا جدید است که هنوز نیاز به پیشرفت داردو توسعه دهندگان این پلتفرم می گویند سلو می تواند آینده ای روشن را رقم بزند.

قیمت Cleo

قیمت سلو (Celo)، نیز مانند سایر رمز ارز های بازار دائما تحت تاثیر نوسانات قیمتی است. اما اوج قیمتی سلو 9.81 دلار ثبت شده است که در در تاریخ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ اتقاق افتاد. در حال حاضر نیز قیمت Celo، با نرخ 3.27 دلار احتساب می شود و تسلط بازار آن 0.06% می باشد. همچنین در زمان نوشته شدن این مقاله سلو با ارزش بازار حدود ۱.۴۲ میلیارد دلار در رتبه 69 بازار قرار گرفته و حجم کل مبادلات بازار آن 1,418,510,000.00 دلار تعیین شده است. همچنین تعدا کل کوین های قابل عرضه سلو ۱ میلیارد است که مقدار ۳۸۷.۱۱ میلیون از آن در گردش بازار می باشد.

 

ارز دیجیتال سلو(celo) چیست؟

خرید سلو (Celo)

جذابیت اصلی مبادله ارز دیجیتال Celo، این است که بسیار ارزان تر از انتقال بانکی است. نقل و انتقالات بانکی اغلب مستلزم کارمزد های زیادی است، به خصوص زمانی که بین المللی باشد. همچنین ممکن است چند روز کاری طول بکشد تا آن ها را پشت سر بگذارند. در مقابل مبادله پول با سلو به شما این امکان را می دهد که هنگام ارسال پول برای دوستان و خانواده، واسطه را حذف کنید. در واقع سلو به عمل انتقال پول سرعت می بخشد و شما می توانید به راحتی آن را مباده کنید. برای خرید سلو Celo، می توانید از طریق دو روش زیر اقدام کنید:

  1. خرید سلو از وب سایت های داخلی
  2. خرید سلو از صرافی های خارجی

برای خرید Celo، از طریق روش اول شما می توانید در یکی از سایت های معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال داخلی ثبت نام کرده و به راحتی و به صورت ریالی به خرید ارز دیجیتال سلو بپردازید. اما برای اقدام از طریق روش دوم باید ابتدا مقداری ارز تتر یا بیت کوین را از وب سایت های داخلی خریداری کرده و سپس در صرافی خارجی مورد نظر تبدیل به ارز سلو کنید که به دلیل وجود تحریم ها این روش یک توصیه سرمایه گذاری نیست. زیرا صرافی های خارجی اجازه فعالیت به کاربران ایرانی را نمی دهند. از همین روی اگر صرافی مورد نظر متوجه هوییت ایرانی شما بشود، خطر از دست رفتن سرمایه را در پی دارد.

کیف پول های Celo

انتخاب یک کیف پول مناسب برای سرمایه گذاری امن و معاملات روزانه، از مهم ترین مسائل دنیای ارز دیجیتال محسوب می شود. ارز سلو نیز از این قائله مستثنی نیست. به همین دلیل در این قسمت برخی از بهترین کیف پول های سلو(Celo) را برای شما عزیزان نام بردیم تا بتوانید با نصب یکی از این کیف پول ها به راحتی ارز سلو را معامله و یا ذخیره کنید.

  •  لجر Ledger ( نسخه سخت افزاری)
  •  متامسک Metamask
  •  استیک ولت Steakwallet ( نسخه نرم افزاری)
  •  سلو ترمینال Celo Terminal ( نسخه نرم افزاری)
  •  سلو والت CeloWallet ( نسخه نرم افزاری)
  •  ولورا Valora ( نسخه نرم افزاری)

توجه داشته باشید هر یک از کیف پول های دیجیتالی که در بالا نام بردیم هنگام نصب یک کلید خصوصی در اختیار شما قرار می دهند که نگهداری آن در جایی امن برابر است با امنیت سرمایه شما. اگر این کلید خصوصی را گم کنید نمی توانید به سرمایه خود دسترسی داشته باشید. همچنین در اختیار گذاشتن کلید خصوصی کیف پول به دیگران توصیه نمی شود. زیرا هر شخصی که کلید کیف پول شما را در اختیار داشته باشد، می تواند به سرمایه تان نیز دسترسی پیدا کند. در نتیجه حتما توجه کنید که به خوبی از کلید خصوصی کیف پول دیجیتالی تان مراقبت کنید.

جمع بندی

سلو Celo، یکی از جدید ترین بلاک چین های منبع باز حوزه کریپتو است. این بلاک چین با اهداف بزرگی که دارد نام خود را بر سر زبان ها انداخت. این پلتفرم منحصر بفرد، روشی آسان و سریع را برای مبادلات دیجیتالی به کاربران خود ارائه می دهد که از طریق گوشی های همراه هوشمند امکان پذیر است. همچنین پلتفرم سلو کاملا غیر متمرکز عمل می کند. سلو از طریق فعالیت غیر متمرکز خود، برای کاربران این امکان را فراهم می سازد تا با استفاده از گوشی های همراه هوشمند به انتقال پول، بدون نیاز به واسط بپردازند.

اشتراک گذاری

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
عضویت
آگاه شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

تازه ها

وقتی نام تتر به‌ میان می‌آید، بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال به یاد بزرگ‌
به‌گزارش crypto.news، لازاروس یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های هکری بازار ارز دیجیتال است
به‌گزارش crypto.news، رقابت بین استیبل کوین USDC با تتر در سال 2024 بیش از هر زمان دیگری داغ
به‌گزارش crypto.news، صرافی یونی سواپ بخش قابل توجهی از حجم معاملات لایه دوم اتریوم را

منتخب

مطالب مشابه

وقتی نام تتر به‌ میان می‌آید، بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال به یاد بزرگ‌
به‌گزارش crypto.news، لازاروس یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های هکری بازار ارز دیجیتال است
به‌گزارش crypto.news، رقابت بین استیبل کوین USDC با تتر در سال 2024 بیش از هر زمان دیگری داغ
به‌گزارش crypto.news، صرافی یونی سواپ بخش قابل توجهی از حجم معاملات لایه دوم اتریوم را