16:36 | جمعه 25 اسفند 1402

معاون وزیر دارایی روسیه: همانند چین بیت کوین را ممنوع نمی‌کنیم

به گفته معاون وزیر دارایی روسیه، این کشور برنامه‌ای برای ممنوعیت رمز ارزها همانند چین ندارد. با این حال، این دسته از دارایی‌ها همچنان به‌عنوان یک روش پرداختی در مرزهای این کشور ممنوع خواهند ماند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کریپتوپوتیتو، الکسی موسیف (Alexey Moiseev) معاون وزیر دارایی روسیه اخیراً از عدم ممنوعیت رمز ارزها در خاک این کشور سخن گفته است. وی در این رابطه گفته است:

شهروندان می‌توانند خارج از مرزهای روسیه به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند و از آنها استفاده کنند. من فکر می‌کنم شرایط این‌گونه باقی خواهد ماند و هیچ برنامه‌ای برای تغییر وجود ندارد.

با این حال، به دلیل حاکمیت مالی این کشور، در صورتی که سرمایه‌گذاران محلی در خاک روسیه با دارایی‌های دیجیتال فعالیت کنند، تا آینده‌ای قابل پیش‌بینی با ممنوعیت‌هایی مواجه خواهند شد.

موسیف همچنین خاطرنشان کرد که دولت موضع خود را نسبت به دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان وسیله پرداخت تغییر نخواهد داد و آنها همچنان ممنوع خواهند ماند زیرا استفاده از آنها به عنوان ابزار پرداخت به معنای از دست دادن کنترل بر گردش پول است.قانون جدید دولت روسیه؛ امکان خرید کالا با رمز ارزها و بیت کوین وجود ندارد

برخلاف بسیاری از سیاستمداران روس که از صنعت ارزهای دیجیتال و فناوری‌های مرتبط با آن انتقاد می‌کنند، موسیف معتقد است فناوری بلاکچین می‌تواند بخشی از شبکه مالی آینده باشد:

بلاکچین جایگاه خاص خود را خواهد گرفت و در مواقعی که به حقوق برابر نیاز است استفاده خواهد شد.

به این ترتیب، به نظر می‌رسد روسیه رویکرد کاملاً متفاوتی را نسبت به چین اتخاذ کرده باشد چراکه دولت چین همچنان به سرکوب صنعت رمزارزها ادامه می‌دهد و تمامی شرکت‌های محلی را از ارتباط با این صنعت منع می‌کند. در مقابل، مقامات آمریکایی خاطرنشان کردند که به‌جای ممنوعیت کامل دارایی‌های دیجیتالی، برای قانون‌گذاری آنها تلاش خواهند کرد.

آیا روسیه باید بیت کوین را بپذیرد؟

همانطور که بالاتر گفتیم، بیشتر سیاستمداران و افراد قدرتمند روس در اظهارات اخیر خود به انتقاد از بیت کوین و آلت کوین‌ها پرداخته‌اند.

الویر نبیولینا (Elvira Nabiullina) رییس بانک مرکزی روسیه معتقد است سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال خطرناک‌ترین استراتژی سرمایه‌گذاری است. همکارش، سرگئی شوتسوف (Sergey Shvetsov) رویکردی خصمانه‌تر دارد و معتقد است تعامل با بیت کوین به منزله ورود به میدان مین است.رییس بانک مرکزی روسیه: رمز ارزها خطرناک‌ترین نوع سرمایه‌گذاری است

با این حال این چیزی نیست که اولگ دریپاسکا (Oleg Deripaska) به آن معتقد است. دریپاسکا، میلیاردر مطرح و بنیان‌گذار بزرگترین بنیاد خیریه روسیه چندی پیش از مواضع خصمانه بانک روسیه در قبال رمزارزها انتقاد کرد. به عقیده وی، روسیه نباید بیت کوین را کنار بگذارد بلکه باید آن را به عنوان روش پرداختی همچون السالوادور استفاده کند. وی در این رابطه اظهار داشت:

حتی السالوادور فقیر نیز به نیاز به رمزارزها پی برده، راه ساده‌ای را در پیش گرفته و بیت کوین را به‌عنوان ابزار پرداختی به رسمیت شناخته است.

دریپاسکا معتقد است با انجام این کار روسیه معاملات تجاری خود را به طور موثرتری با سایر نقاط جهان انجام خواهد داد زیرا بیت کوین ابزار مالی واقعی است که استقلال در تسویه‌حساب‌های خارجی را امکان‌پذیر می‌سازد.

اشتراک گذاری

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
عضویت
آگاه شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها

تازه ها

به‌گزارش cointelegraph.com، ایلان ماسک پس از مواجهه با درخواست‌های گسترده کارکنان تسلا
به گزارش crypto.news، توسعه دهندگان بایننس اسمارت چین قصد دارند آپدیت جدیدی را با
به‌گزارش crypto.news، روز چهارشنبه 23 اسفند 1402 راس ساعت 17:25 آپدیت دنکون (Dencun) در شبکه
به‌گزارش coingape.com، در روزهای اخیر در شرایطی شاهد افزایش فعالیت نهنگ‌های ریپل

منتخب

مطالب مشابه

به‌گزارش cointelegraph.com، ایلان ماسک پس از مواجهه با درخواست‌های گسترده کارکنان تسلا
به گزارش crypto.news، توسعه دهندگان بایننس اسمارت چین قصد دارند آپدیت جدیدی را با
به‌گزارش crypto.news، روز چهارشنبه 23 اسفند 1402 راس ساعت 17:25 آپدیت دنکون (Dencun) در شبکه
به‌گزارش coingape.com، در روزهای اخیر در شرایطی شاهد افزایش فعالیت نهنگ‌های ریپل