Filter by دسته‌ها
آموزش
اخبار ارز دیجیتال
مجله گردشگری
عناوین مقاله
سر فصل ها
مقالات مرتبط
مجله گردشگری > گردشگری ایران > جاهای دیدنی > جاهای دیدنی گلستان؛ کشف زیبایی های گلستان
جاهای دیدنی گلستان؛ کشف زیبایی های گلستان

جاهای دیدنی گلستان؛ کشف زیبایی های گلستان

گلستان، الماس سرسبز شمال ایران، مقصدی ایده‌آل برای هر مسافری با هر سلیقه‌ای است. چه عاشق طبیعت‌گردی و ماجراجویی باشید، چه شیفته تماشای بناهای تاریخی، و چه دنبال مکانی آرام برای پیک‌نیک و لذت بردن از طبیعت، جاهای دیدنی استان گلستان خاطرات فراموش‌نشدنی برایتان رقم خواهد زد. این استان شمالی، همچون گنجینه‌ای پنهان در میان مقاصد گردشگری ایران است.

تصور کنید در دل جنگل‌های انبوه قدم می‌زنید، صدای پرندگان را می‌شنوید و نسیم خنک کوهستان را بر صورتتان حس می‌کنید. یا در کنار ساحل خزر می‌نشینید و غروب آفتاب را تماشا می‌کنید. یا از میان بناهای تاریخی عبور می‌کنید و در گذر زمان غوطه‌ور می‌شوید. با این توصیفات، احتمالاً از خودتان می‌پرسید که جاهای دیدنی گلستان کجاست. در ادامه این مطلب، به جاهای دیدنی گلستان اشاره می‌شود.

📝بیشتر بدانیم: زیباترین جنگل های ایران

آشنایی با دیدنی‌ های طبیعی استان گلستان

گلستان، مهد جاذبه‌های گردشگری، گنجینه‌ای بی‌نظیر از تاریخ و طبیعت را در خود جای داده است. از بناهای تاریخی کهن تا مناظر طبیعی بکر، این استان هر آنچه را که یک گردشگر به دنبال آن است، به او ارائه می‌دهد. اما تنوع جاذبه‌ های گلستان به قدری زیاد است که انتخاب بین آنها می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل، ما در این راهنما، جاذبه‌های این استان را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم تا شما به راحتی بتوانید علایقتان را دنبال کنید.

جنگل رنگو؛ سفری به دل طبیعت بکر گلستان

جنگل رنگو؛ سفری به دل طبیعت بکر گلستان

جنگل رنگو، که گاه به نام پارک جنگلی رنگو نیز شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری استان گلستان است. این منطقه که رسماً به عنوان پارک جنگلی در نظر گرفته می‌شود، از چنان پوشش گیاهی انبوه و متراکمی برخوردار است که گویی در دل جنگلی بکر قدم می‌گذارید. مسیر رسیدن به جنگل رنگو، سفری دل‌انگیز از میان کوچه‌های روستای تاریخی توشن آغاز می‌شود. پس از طی حدود 15 کیلومتر از شهر، به این منطقه بکر و سرسبز خواهید رسید.

آبشار رنگو، یکی دیگر از جاهای دیدنی در گلستان، با طراوت و زیبایی منحصر به فرد خود، پذیرای طبیعت‌گردان و ماجراجویان است. برای رسیدن به این آبشار، لازم است از میان جنگل انبوه عبور کنید و مسیری چند ساعته را به صورت پیاده طی کنید. فراموش نکنید که برای این سفر، آمادگی کامل داشته باشید و از تجهیزات مناسب استفاده کنید.

جنگل النگدره؛ تابلوی نقاشی پاییزی در قلب گلستان

جنگل النگدره؛ تابلوی نقاشی پاییزی در قلب گلستان

جنگل النگدره، یکی از بهترین جاهای دیدنی گلستان، با انبوه درختان و امکانات رفاهی، پذیرای گردشگران طبیعت‌دوست است. همانند جنگل رنگو، النگدره نیز رسماً به عنوان پارک جنگلی شناخته می‌شود، اما تراکم درختان و سرسبزی بی‌نظیر آن، حس واقعی گشت و گذار در میان جنگلی بکر را به شما القا می‌کند.

بر اساس نظرات بسیاری از بازدیدکنندگان، فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به جنگل النگدره است. در این فصل، بخش‌هایی که ترکیبی از پارک و جنگل هستند، با رنگ‌های زرد و قرمز پاییزی درختان، منظره‌ای بدیع و تماشایی خلق می‌کنند. تونل‌های طبیعی درختان خمیده، در این فصل به نگاره‌ای بی‌نظیر تبدیل می‌شوند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

آبشار لوه؛ گنجینه‌ای پنهان در گلستان

آبشار لوه؛ گنجینه‌ای پنهان در گلستان

آبشار لوه، گویی از دل جنگل‌های انبوه هیرکانی سرچشمه گرفته و با شکوهی بی‌نظیر، به پایین سرازیر می‌شود. این مجموعه آبشار، متشکل از چندین آبشار کوچک و بزرگ است که در ۱۴ کیلومتری غرب پارک ملی گلستان و در نزدیکی روستای لوه در شهرستان گالیکش واقع شده است.

علاوه بر زیبایی خیره‌کننده‌ی آبشار، قرارگرفتن آن در کنار پارک ملی گلستان، فرصتی بی‌نظیر برای طبیعت گردی و لذت بردن از تنوع زیستی بی‌نظیر این منطقه؛ به شما می‌دهد. پارک ملی گلستان، به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی گلستان، با وسعت زیاد و گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر به فرد، تجربه‌ای به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

📝بیشتر بدانیم: اکوتوریسم

دیدنی‌ های تاریخی گلستان

تاکنون در مورد زیبایی‌ های طبیعی استان گلستان، از آبشارهای خروشان و جنگل‌های انبوه آن سخن گفتیم. اما جاذبه‌های گلستان به طبیعت بکر آن ختم نمی‌شود. این استان شمالی، گنجینه‌ای از آثار تاریخی و یادگارهای کهن را در دل خود جای داده که هر یک، دریچه‌ای به سوی گذشته پرفراز و نشیب این خطه سرسبز می‌گشاید.
در ادامه این سفر مجازی، با عبور از گذرگاه‌های تاریخ، به گوشه‌ای از آثار تاریخی گلستان سر می‌زنیم و با داستان‌ها و رازهای نهفته در دل آنها آشنا می‌شویم. هدف در این بخش، آشنایی با جاذبه‌ های تاریخی استان گلستان است.

گنبد کاووس؛ الماس تاریخ و بلندای آجر

گنبد کاووس؛ الماس تاریخ و بلندای آجر

در میان دشت‌های سرسبز گلستان، بنایی باشکوه با قامتی استوار به چشم می‌آید که گویی از اعماق تاریخ سر برآورده است. این برج که اهالی بومی آن را “میل گنبد” نیز می‌نامند، با قدمتی هزار ساله، برگی زرین از هویت و فرهنگ ایرانیان را به نمایش می‌گذارد. برج گنبد کاووس، با 72 متر ارتفاع، به عنوان بلندترین برج تمام آجری جهان، در میان برج‌های آجری دنیا می‌درخشد. این شاهکار معماری ایرانی، یادگاری از دوران شکوه آل زیار است و حکایتی از ذوق و هنر معماران ایرانی را بازگو می‌کند.

گشتی در تاریخ معاصر؛ کاخ اختصاصی گرگان

گشتی در تاریخ معاصر؛ کاخ اختصاصی گرگان

در میان انبوه درختان پارک شهر گرگان، بنایی با شکوه و تاریخی خودنمایی می‌کند که یادآور دوران پهلوی در ایران است. این بنا، که به نام‌های کاخ اختصاصی یا کاخ سلطنتی گرگان نیز شناخته می‌شود، یکی از ۱۲ کاخ خاندان پهلوی در ایران بوده و در دوره رضاشاه پهلوی ساخته شده است.

کاخ گرگان، با معماری منحصر به فرد خود، جلوه‌ای از هنر و ذوق معماران ایرانی را به نمایش می‌گذارد. این کاخ‌موزه در دو طبقه بنا شده است. در طبقه همکف، با ۳۰ تن از مشاهیر استان گلستان از قرن سوم تا دوره پهلوی آشنا می‌شویم و در طبقه بالا، می‌توان ۱۰۰ قلم از لوازم و اشیای مربوط به استراحتگاه خانواده پهلوی را از نزدیک مشاهده کرد.

سخن پایانی

سفر به جاهای دیدنی گلستان، سرزمین هزاران رنگ و زیبایی، تجربه‌ای بی‌نظیر است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. اما برنامه‌ریزی برای یک سفر کامل و پربار به این استان پهناور، نیازمند صرف زمان و انرژی است. در این زمینه، تورهای گردشگری گلستان به عنوان راهی ایده‌آل برای سفری بی‌دغدغه و خاطره‌انگیز به شما معرفی می‌شوند. با همراه شدن با این تورها، دیگر نگران یافتن محل اقامت، هماهنگی وسیله نقلیه، یا برنامه‌ریزی برای بازدید از جاذبه‌های مختلف نخواهید بود.

پرسش های پر تکرار

پارک جنگلی النگدره، یکی از جاهای دیدنی استان گلستان است که در فصل پاییز جلوه‌ای رنگارنگ دارد. درختان این پارک جنگلی برگ‌هایی به رنگ زرد، نارنجی، قرمز، قهوه‌ای و بنفش دارند.

حلوای آماج، نان پادرازی، خاویار، قالی ترکمن و انواع ابرایشم از جمله سوغاتی های گلستان هستند.

جنگل ناهارخوران، النگدره، آبشار رنگو، آبشار نومل، روستای زیارت و آب‌بندان توشن از جمله جاهای دیدنی گلستان هستند.

برای رفتن به گلستان با ماشین شخصی می‌توانید مسیر فیروزکوه را انتخاب کرده و پس از گذشتن از قائم شهر، ساری و بهشهر به گلستان وارد خواهید شد.

فاصله تهران تا گرگان حدود 400 کیلومتر است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *