Filter by دسته‌ها
آموزش
اخبار ارز دیجیتال
مجله گردشگری
عناوین مقاله
سر فصل ها
مقالات مرتبط
مقالات > مقالات آموزشی > بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها چه ویژگی هایی دارد؟
بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی‌ها چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها چه ویژگی هایی دارد؟

حجم معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال در شبانه‌روز معمولا چندین برابر معاملات اسپات است. معاملات فیوچرز بازار دو سویه پیش روی تریدرها قرار می‌دهد و فرصت کسب سود از افزایش یا کاهش قیمت رمز ارزها را فراهم می‌کند. یکی از دغدغه‌های تریدرهای ایرانی، انتخاب بهترین صرافی فیوچرز است. در این مطلب مجموعه ویژگی‌های بهترین صرافی برای فیوچرز در ایران را بررسی می‌کنیم.

ویژگی های بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها

ویژگی های بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها

در ادامه قصد داریم به ویژگی‌های صرافی فیوچرز ایده‌آل بپردازیم. برای ارزیابی هر صرافی می‌توانید از فاکتورهایی که در این بخش می‌آوریم، استفاده کنید. برخی از این ویژگی‌ها از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار هستند. اما بعضی دیگر صرفا برای گروهی از تریدرها مهم‌اند. روی‌هم رفته مهم‌ترین خصوصیات یک صرافی ایده‌آل برای معاملات فیوچرز ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

1. بدون نیاز به احراز هویت

اولین و مهم‌ترین ویژگی که در انتخاب بهترین صرافی خارجی برای فیوچرز باید مد نظر قرار دهید، موضوع احراز هویت است. حتما باید به سراغ پلتفرم‌هایی بروید که احراز هویت در آن‌ها اجباری نیست. به‌این‌ترتیب می‌توانید بدون مشکل معاملات فیوچرز را دنبال کنید. البته باید توجه داشته باشید که معمولا صرافی‌ها برای حساب‌های بدون احراز هویت محدودیت سقف برداشت روزانه در نظر می‌گیرند.

امنیت بالا

2. امنیت بالا

دومین نکته‌ای که در انتخاب صرافی فیوچرز باید در نظر بگیرید، امنیت آن است. در این سال‌ها تعداد پلتفرم‌هایی که در معرض حملات هکری آسیب پذیر نشان دادند، کم نبودند. واقعیت این است که اگر یک صرافی تمام امکانات و ابزارهای لازم برای معامله فیوچرز ارز دیجیتال را فراهم کند ولی امنیت کافی نداشته باشد، اصلا گزینه مناسبی برای فعالیت در بازار کریپتوکارنسی نیست. برای ارزیابی امنیت صرافی‌ها سه نکته مهم را در نظر بگیرید:

  • قابلیت احراز هویت دو عاملی برای حساب‌های کاربری
  • استفاده از کیف پول سرد یا آفلاین
  • سوابق امنیتی صرافی
📝 بیشتر بخوانیم: 10 صرافی برتر ارز دیجیتال

3. پشتیبانی مناسب

صرافی ایده‌آل باید از کاربران خود پشتیبانی لحظه‌ای داشته باشد. شما باید آسوده خاطر باشد که در صورت بروز هرگونه مشکلی در هر لحظه از شبانه‌روز بتوانید پاسخ سوال خود را از تیم پشتیبانی صرافی در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. برای ارزیابی کیفیت پشتیبانی صرافی‌های مختلف توصیه می‌کنیم قبل از ثبت نام یک سوال مشخص از طریق راه‌های ارتباطی با آن‌ها در میان بگذارید. هر صرافی که پاسخ سوال شما را زودتر بدهد، پشتیبانی قوی‌تری دارد.

حجم معاملات بالا

4. حجم معاملات بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین صرافی فیوچرز، حجم معاملات بالاست. به طور کلی موضوع نقدشوندگی دارایی در بازارهای مالی از اهمیت بالایی برخوردار است. سایت معتبر کوین مارکت کپ اطلاعات مربوط به حجم معاملات فیوچرز روزانه صرافی‌های خارجی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

5. تعداد کاربران زیاد

هر چه تعداد کاربران یک صرافی ارز دیجیتال بیشتر باشد، نشان دهنده اعتبار بالاتر آن در بین معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال است. توصیه می‌کنیم حتما صرافی‌هایی را انتخاب کنید که کاربران آن‌ها از پراکندگی خوبی در کشورهای دنیا برخوردار باشند.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال پرشمار

6. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال پرشمار

چند هزار ارز دیجیتال در فاصله 15 سال از زمان آغاز به کار این بازار ابداع شده‌اند. هر چند یک معامله‌گر در طول دوران سرمایه‌گذاری خود تنها با تعداد محدودی از آن‌ها سروکار دارد؛ اما یک صرافی باید دست تریدرها را برای انتخاب ارزهای دیجیتال مدنظرشان باز بگذارد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما در زمان انتخاب صرافی فیوچرز به سراغ گزینه‌هایی بروید که از تعداد رمز ارزهای زیادی پشتیبانی می‌کنند.

7. کارمزد معاملات فیوچرز مقرون به صرفه

کارمزد معاملات فیوچرز نقش زیادی در هزینه‌های جاری تریدرها برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال دارد. برخی از صرافی‌ها از کارمزد ثابت برای معاملات استفاده می‌کنند؛‌ اما بعضی دیگر نرخ کارمزد را بر اساس حجم معاملات تریدرها به صورت شناور تعریف می‌کنند. حتما قبل از انتخاب صرافی کارمزد معاملات آن‌ها را با هم مقایسه کنید. ضمن اینکه برای معاملات فیوچرز، علاوه بر کارمزد معمولی باید به فاندینگ ریت هم توجه داشته باشید.

ارائه پلتفرم‌های ربات تریدینگ و کپی تریدینگ

8. ارائه پلتفرم‌های ربات تریدینگ و کپی تریدینگ

ربات تریدینگ و کپی تریدینگ از جمله مهم‌ترین امکاناتی هستند که برخی از صرافی‌ها در بخش معاملات فیوچرز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. اگر تجربه کافی از معامله‌گری ندارید و به دنبال پیروی از تریدرهای حرفه‌ای هستید، از کپی ترید استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال استفاده حداکثری از تمام فرصت‌های معاملاتی موجود در بازار هستید، به سراغ ربات تریدینگ بروید. با ساخت ربات ارز دیجیتال می‌توانید معاملات خود را به صورت خودکار در بازار ارزهای دیجیتال انجام دهید.

📝بیشتر بخوانیم: ربات تریدر چیست؟

8. ابزارهای متنوع سفارش‌گذاری معاملات فیوچرز

یکی از ویژگی‌های مهم بهترین صرافی فیوچرز، امکان سفارش‌گذاری با روش‌های متنوع است. به‌زبان ساده، صرافی باید دست معامله‌گران را برای ثبت سفارش با استراتژی‌های مختلف باز بگذارد. حتما از پلتفرم دمو صرافی‌ها برای آشنایی با ابزارهای معاملات فیوچرز آن‌ها استفاده کنید.

اهرم معاملاتی بالا

9. اهرم معاملاتی بالا

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در معاملات فیوچرز، اهرم معاملاتی است. هرچند استفاده از اهرم‌های بالا ریسک زیادی به‌ همراه دارد؛ اما بهتر است صرافی‌هایی را انتخاب کنید که دامنه انتخاب لوریج معاملاتی گسترده‌ای را برای تریدرها فراهم می‌کنند.

کلام پایانی

در این مطلب بررسی کردیم که بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی‌ها چه ویژگی‌هایی دارد. هر یک از 9 ویژگی که در این مقاله برشمردیم، از اهمیت بالایی در ارزیابی پلتفرم‌های معاملاتی برخوردارند. حتما سعی کنید که آن‌ها را در بررسی‌های خود مد نظر قرار دهید. به نظر شما بهترین صرافی خارجی برای فیوچرز چیست؟

پرسش های پر تکرار

لیمیت، مارکت، استاپ لیمیت / مارکت، تریگر، OCO و غیره رایج‌ترین روش‌های سفارش‌گذاری معاملات فیوچرز ارز دیجیتال هستند.

بیت کوین بیشترین حجم معاملات فیوچرز در بازار ارز دیجیتال را به‌خود اختصاص می‌دهد.

حجم معاملات روزانه، مهم‌ترین ویژگی در انتخاب بهترین صرافی فیوچرز است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *