Filter by دسته‌ها
آموزش
اخبار ارز دیجیتال
مجله گردشگری
عناوین مقاله
سر فصل ها
مقالات مرتبط
آموزش > بهترین ارز برای ترید ساعتی و روزانه در سال 2024

بهترین ارز برای ترید ساعتی و روزانه در سال 2024

معامله در تایم فریم‌های کوتاه مدت هر چند فرصت خرید و فروش زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد؛ اما به‌ همان نسبت هم ریسک ترید ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد. در استراتژی ترید ساعتی، یک پوزیشن معاملات اسپات یا فیوچرز تنها به‌ اندازه یا چند ساعت باز می‌ماند. همچنین در ترید روزانه هم پوزیشن‌های معاملاتی نهایتا 24 ساعت باز می‌مانند. تریدرها معمولا در این استراتژی‌ها، معاملات فیوچرز را ترجیح می‌دهند؛ چراکه امکان استفاده از لوریج را فراهم می‌کند. سوال اساسی این است که بهترین ارز برای ترید ساعتی یا روزانه چیست؟

 

بهترین ارز برای ترید ساعتی و روزانه

 

بهترین ارز برای ترید ساعتی و روزانه

هر ترید ممکن است در انتخاب بهترین ارز برای ترید ساعتی یا روزانه، فاکتورهای اختصاصی را در نظر بگیرد. در عین حال برخی از شاخص‌ها جنبه عمومی دارند و باید حتما به‌ آن‌ها توجه داشته باشید. یکی از این موارد، مارکت کپ ارز دیجیتال است. شما باید به‌ سراغ رمزارزهایی بروید که مارکت کپ بالاتر از 1 میلیارد دلار دارند که احتمال دستکاری در قیمت آن‌ها کمتر است.

علاوه بر آن باید نیم نگاهی به میانگین حجم معاملات روزانه ارز دیجیتال در بلند مدت داشته باشید. ارزهایی که در بلند مدت حجم معاملات بالایی دارند، از نقدشوندگی مناسب برخوردار هستند. با در نظر گرفتن این نکات، بهترین ارز برای ترید روزانه و ساعتی در سال 2024 را معرفی می‌کنیم.

 

1. بیت کوین

بیت کوین (Bitcoin) اولین و بزرگ‌ترین ارز در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. بیت کوین یکی از با ثبات‌ترین و قابل‌اعتمادترین ارزهای دیجیتال و برای استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مناسب است. مارکت کپ بیت کوین در حال حاضر بیش از 1300 میلیارد دلار و حجم معاملات آن در هر روز بیش از 19.5 میلیارد دلار است و به همین دلیل، نقدشوندگی بسیار زیادی دارد.

2. اتریوم

اتریوم (Ethereum) دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار محسوب می‌شود و مارکت کپ آن در حال حاضر حدود 424 میلیارد دلار است. اتریوم بستری برای توسعه بسیاری از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند محسوب می‌شود و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) بسیار زیادی روی بلاکچین آن توسعه داده شده است. اتریوم نیز به‌ دلیل نقدشوندگی بالا، از گزینه‌های محبوب تریدرها برای معاملات روزانه است و روزانه بیش از 11 میلیارد دلار معامله می‌شود.

 

3. بایننس کوین

بایننس کوین (Binance Coin) ارز دیجیتال بومی بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان، یعنی صرافی بایننس (Binance) است. این ارز دیجیتال با مارکت کپ 88 میلیارد دلاری خود، بیشتر برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در صرافی بایننس و مشارکت در فعالیت‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) کاربرد دارد. بایننس کوین معمولاً در آمار کوین مارکت کپ بین پنج ارز دیجیتال برتر جهان قرار دارد و حجم معاملات روزانه آن بیش از 1.6 میلیارد دلار است.

 

4. سولانا

سولانا (Solana) به‌ دلیل مقیاس‌پذیری زیاد و توان عملیاتی خود در تراکنش‌ها، محبوبیت زیادی دارد. سولانا بر اساس مکانیزم‌های اجماع اثبات تاریخچه (PoH) و اثبات سهام (PoS) کار می‌کند و مارکت کپ آن در حال حاضر بیش از 80 میلیارد دلار است. سولانا معمولاً در فهرست ده ارز دیجیتال بزرگ جهان قرار دارد و حجم معاملات روزانه آن بیش از 1.8 میلیارد دلار در روز است.

 

5. ریپل

ریپل (Ripple) یکی از ارزهای دیجیتال مقیاس‌پذیر و سریع محسوب می‌شود که تمرکز اصلی خود را روی پرداخت‌های بین‌المللی قرار داده است. ارز دیجیتال ریپل را کمپانی Ripple Labs توسعه داده و مارکت کپ آن در حال حاضر 33 میلیارد دلار است. ریپل را می‌توان بهترین ارز برای ترید ساعتی دانست؛ چراکه روزانه بیش از ۱.6 میلیارد دلار معامله می‌شود.

 

6. دوج کوین

دوج کوین (Dogecoin) از میم کوین‌های مشهور بازار ارزهای دیجیتال است که بیشتر شهرت خود را مدیون شبکه‌های اجتماعی است. این ارز دیجیتال حدود 19.5 میلیارد دلار مارکت کپ دارد و بسیاری از تریدرها برای نوسان‌گیری آن را انتخاب می‌کنند. بر اساس آمار کوین مارکت کپ، دوج کوین هم توانسته است جای خود را میان ده ارز دیجیتال بزرگ جهان باز کند و در حال حاضر، حجم معاملات روزانه آن بیش از 1 میلیارد دلار است.

 

مراحل ترید روزانه و ساعتی ارز دیجیتال

 

مراحل ترید روزانه و ساعتی ارز دیجیتال

شما برای موفقیت در ترید ساعتی یا روزانه نیاز به یک سازوکار مشخص دارید. با طی کردن چهار مرحله زیر می‌توانید در مسیر درست گام بردارید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از معامله واقعی، مراحل چهارگانه زیر را چندین بار در بازار آزمایشی صرافی‌های ارز دیجیتال تست کنید تا با زیر و بم کار به‌ خوبی آشنا شوید.

 

۱. تهیه ستاپ معاملاتی اختصاصی

در اولین قدم، باید برای خودتان ستاپ معاملاتی تهیه کنید. در ستاپ معاملاتی مشخص می‌کنید که قرار است چه ارز دیجیتالی را در چه تایم فریمی معامله کنید. همچنین حد سود و حد ضرر مورد انتظارتان را مشخص می‌کنید تا هنگام معاملات از واکنش‌های هیجانی و تریدهای احساسی جلوگیری کنید.

 

۲. انتخاب بهترین ارز برای ترید ساعتی یا روزانه

بهترین ارز برای ترید ساعتی یا روزانه باید نقدشوندگی زیادی داشته باشد تا معاملات شما به‌ صورت آنی انجام شود. از انتخاب ارزهای دیجیتال ناشناخته یا با نوسان‌های بیش از حد خودداری کنید؛ چراکه ممکن است موجب از دست رفتن سرمایه شما شود. از شاخص‌های مختلفی که می‌تواند در انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب تأثیر داشته باشد، می‌توان به مارکت کپ و میانگین حجم معاملات روزانه اشاره کرد.

 

3. آغاز ترید ساعتی یا روزانه

در این مرحله می‌توانید ترید روزانه را آغاز کنید. با کمک دانش تحلیل تکنیکال و ابزارهایی که در اختیار دارید، سعی کنید نقاط ورود و خروج معاملات را به‌ نحوی انتخاب کنید که سود بهینه‌ای را نصیب شما کند. نظم و انضباط در معامله‌گری روزانه اهمیت زیادی دارد. بنابراین، منظم بودن را در اولویت قرار دهید و به استراتژی‌های خود پایبند بمانید.

 

4. تهیه و تدوین ژورنال معاملاتی

یکی از مراحل مهمی که بسیاری از تریدرهای تازه‌کار در انجام آن سهل‌انگاری می‌کنند، نوشتن ژورنال معاملاتی است. در ژورنال معاملاتی باید علت باز کردن یک معامله، زمان باز کردن معامله و قیمت آن، و همچنین زمان و قیمت بستن معامله را یادداشت کنید. نوشتن ژورنال معاملاتی کمک می‌کند تا معاملات خودتان را رصد کنید، از معاملات هیجانی بپرهیزید، و دائماً در حال بهبود استراتژی خود باشید.

 

کلام پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا به سوال “بهترین ارز برای ترید ساعتی و روزانه چیست؟” پاسخ دهیم. البته باید توجه داشته باشید که گزینه‌های دیگری را هم می‌توان به این فهرست اضافه کرد. نوسانات قیمت شدید ارزهای دیجیتال معمولا فرصت معاملات زیادی را در طول روز فراهم می‌کند. البته شما برای موفقیت در استراتژی ترید ساعتی و روزانه نیاز به یک سازوکار منظم برای معامله کردن دارید و نباید اسیر احساسات شوید. از نظر شما بهترین ارز برای ترید روزانه چیست؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

پرسش های پر تکرار
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *