Filter by دسته‌ها
آموزش
اخبار ارز دیجیتال
مجله گردشگری
عناوین مقاله
سر فصل ها
مقالات مرتبط
مجله گردشگری > بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت ایرانیان در سال 2024
بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت ایرانیان در سال 2024

بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت ایرانیان در سال 2024

انتخاب بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت بستگی به اهداف و شرایط هر فردی دارد. کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرند. این عوامل با زمینه‌های اقتصادی، امنیتی، اقلیمی و حتی اجتماعی در ارتباط است. با توجه به اینکه اکثر کشورهای اروپایی پیشرفته هستند، انتخاب یک کشور از میان آن‌ها کار دشواری است. باید در ابتدا جستجو کنید بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام است؟ اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارید باید اعتبار دانشگاه‌های کشور مقصد و وضعیت زندگی دانشجویان را بررسی کنید. به همین خاطر، بهترین کشور اروپایی برای زندگی، کار و تحصیل بستگی به شرایط شما دارد. در این مقاله، به بررسی بهترین کشور های اروپایی برای مهاجرت پرداخته می‌پردازیم.

 

بهترین کشورهای اروپایی برای کار

اروپا به عنوان مقصدی محبوب برای کار، به دلیل تنوع فرصت‌های شغلی، کیفیت بالای زندگی و چشم‌اندازهای فرهنگی غنی، شناخته شده است. در ادامه این مطلب، با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم، به برخی از محبوب‌ترین مقاصد برای کار در اروپا اشاره می‌شود.

 

لوکزامبورگ

 

لوکزامبورگ؛ مقصدی ناشناخته اما جذاب برای کار

کشور کوچک لوکزامبورگ اقتصاد قوی، سطح بالای زندگی، فرهنگ غنی و طبیعت زیبایی دارد. پایتخت این کشور، شهری به همین نام، میراث جهانی یونسکو است. همین‌طور، کوه‌های زیبایی در سرتاسر این کشور قرار دارند. لوکزامبورگ از نظر کیفیت زندگی در رتبه ۱۹ از ۵۳ کشور قرار دارد. این کشور همچنین از نظر درآمد، بهداشت، محیط زیست، امنیت و رضایت از زندگی بالاتر از متوسط جهان است. لوکزامبورگ فساد کمی دارد و میزان مالیات آن پایین است که برای راه اندازی کسب و کار گزینه مطلوبی به شمار می‌رود.

با اینکه هزینه های زندگی در لوکزامبورگ از کشورهای همسایه بالاتر است، اما مزایای زیادی برای مهاجران دارد. دلیل اصلی تعداد زیاد مهاجران در لوکزامبورگ، فرصت های شغلی عالی آن است. این کشور شرکت ها و سازمان های بین المللی زیادی دارد و بخش مالی آن بسیار پیشرفته است. بدین ترتیب، لوکزامبورگ در رده یکی از بهترین کشور های اروپایی برای مهاجرت ایرانیان جویای کار محسوب می‌شود.

 

فنلاند

 

فنلاند؛ محلی ایده‌ال برای مهاجرت خانوادگی

فنلاند برای پنج سال متوالی رتبه شادترین کشور جهان را کسب کرده است. ساکنان این کشور از مزایای قابل توجهی مانند سیستم مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته و تحصیل رایگان در همه مقاطع بهره‌مند می‌شوند. فنلاند با نرخ پایین جرم و جنایت و اماکن ورزشی متعدد، کشور ایده‌آلی برای مهاجرت خانوادگی است. هلسینکی، پایتخت ساحلی این کشور، با ترکیبی منحصر به فرد از معماری کلاسیک و مدرن شناخته می‌شود که روحیه نوآورانه کشور را به خوبی نشان می‌دهد. فنلاند مهاجران موفق متعددی را در خود جا داده است. فرهنگ تجارت فنلاند به صداقت و صراحت شهرت دارد. صنایع اصلی این کشور شامل فناوری اطلاعات، جنگلداری، مراقبت‌های بهداشتی و طراحی است.

 

جمهوری چک

 

جمهوری چک؛ کشوری آرام برای مهاجرت کاری

مهاجران در جمهوری چک از ساعات کاری و تعادل بین کار و زندگی خصوصی رضایت بالایی دارند. همچنین، این کشور از زیرساخت حمل و نقل توسعه‌یافته‌ای برخوردار است و به لطف سیستم مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت، دیگر نگران بیمار شدن‌تان نخواهید بود. داشتن بیمه درمانی در این کشور اجباری است، اما هزینه زیادی ندارد. اگرچه اجاره بها در پراگ نسبتاً زیاد است، اما همچنان در مقایسه با شهرهای بزرگ اروپای غربی بسیار پایین‌تر است. پایتخت جمهوری چک همچنین به خاطر بناهای تاریخی متعدد مشهور است.

پیدا کردن کار برای خارجیان در جمهوری چک به دلیل رشد اقتصادی این کشور و نیاز به نیروی کار خارجی، سخت نیست. تسلط به زبان انگلیسی یک مزیت عمده محسوب می‌شود. مشاغل محبوب در جمهوری چک عبارتند از: معلم، انباردار، نماینده فروش، طراح، حسابدار، مدیر پروژه، نصاب و برقکار.

 

اسپانیا

 

اسپانیا؛ سرزمین مردمان مهمان‌نواز

اسپانیا، کشوری آفتابی در جنوب اروپا است. این کشور به خاطر سبک زندگی آرام مدیترانه‌ای، فرهنگ رنگارنگ و غذاهای خوشمزه‌اش شناخته می‌شود. هزینه‌های مناسب مسکن و داشتن سیستم مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته، اسپانیا را به گزینه‌ای محبوب برای مهاجران تبدیل کرده است. مردم اسپانیا نیز به خونگرمی و مهربانی شهرت دارند. از سوی دیگر، اسپانیایی‌ها این فرهنگ را دارند که از خانواده‌ها و افراد جوان توانمند استقبال می‌کنند. شرکت‌های بین‌المللی متعددی در مادرید واقع شده‌اند. اسپانیا از متخصصان، خصوصاً متخصصان حوزه فناوری اطلاعات استقبال می‌کند.

 

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی

قاره اروپا، مهد تمدن و تاریخ، با دانشگاه‌های معتبر و مشهور، همواره مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی بوده است. اگر شما نیز در آرزوی تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان هستید، اروپا گزینه‌های بی‌شماری را پیش روی شما می‌گذارد. بهترین کشورهای مهاجرت تحصیلی اروپا عبارتند از:

آلمان

 

آلمان؛ سرزمین ایده‌ها و اختراعات، مقصدی ایده‌آل برای تحصیل

کشور آلمان در زمره یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی قرار دارد. تحصیل در آلمان بسیار ارزان است. آلمان کشوری زیبا و متنوع با فرهنگی باورنکردنی و انبوهی از شهرهای جذاب و مکان‌های دیدنی برای کاوش است، از جمله کلن، جاده رمانتیک، هامبورگ، درسدن و مونیخ.

هزینه‌های تحصیل برای اکثر دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در آلمان هستند، نگران کننده نیست. دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنند که هزینه زیادی برایشان ندارد. در حالی که شهریه در برخی از کالج‌ها ممکن است تا ۱۵۰۰ یورو در هر ترم باشد، اما این مبلغ همچنان بسیار کمتر از هزینه‌های دانشگاه‌های سایر کشورها است. حتی اگر قصد تحصیل در دانشگاه خصوصی را داشته باشید، شهریه معمولاً حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو در هر ترم است.

 

هلند

 

هلند؛ تحصیل در سرزمین لاله‌ها

هلند کشوری با فرهنگ کارآفرینی و مهندسی است و می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای تحصیل در اروپا باشد. این کشور به سرزمین گل‌های لاله و آسیاب‌های بادی شهرت دارد. هلندی‌ها مردمی با ذهن باز و نگرش حل مسئله شناخته می‌شوند. این کشور دارای کانال‌های زیبا و ساختمان‌های با معماری خاص است. در این کشور می‌توانید با خیال آسوده به تفریح هم بپردازید. هزینه زندگی ماهانه در هلند بین 1200 تا 1400 پوند است. همچنین، میانگین شهریه‌ها هم بین 15 هزار تا 25 هزار پوند است.

 

انگلستان

 

انگلستان؛ دروازه‌ای به سوی تحصیل و بازار کار

انگلستان یکی از قدیمی‌ترین مراکز پذیرش دانشجوی مهاجر است. این کشور در زمره بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود انگلستان به خاطر مناظر زیبای طبیعی، مردم خونگرم و مکان‌های تاریخی‌اش مشهور است. لندن، برایتون، آکسفورد، لیورپول و ادینبورگ، پنج مورد از تأثیرگذارترین شهرهای اروپا هستند. بریتانیا با سابقه آموزشی که به قرن ۱۲ و ۱۳ برمی‌گردد، یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین مراکز آموزشی جهان به شمار می‌رود. دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج نمونه‌های بارز این ادعا هستند. کل هزینه شهریه با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، متغیر خواهد بود. همچنین، بریتانیا خانه‌ی بسیاری از مؤسسات آموزشی معتبر است که هر کدام شهریه خاص خود را تعیین می‌کنند.

 

ایرلند

 

ایرلند؛ گزینه‌ای مطلوب برای تحصیل بدون دردسر

ایرلند همواره در بین 20 کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی، آرامش و شاخص توسعه انسانی قرار دارد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، باید بدانید که بیش از 35 هزار دانشجوی بین‌الملل از 161 کشور در ایرلند مشغول تحصیل هستند. دانشگاه‌ها و مدارس ایرلند در سطح جهان شناخته شده‌اند. این بدان معناست که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایرلند می‌توانند در سراسر دنیا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند. سیستم آموزشی ایرلند همواره به عنوان یکی از بهترین‌های دنیا شناخته می‌شود. هفت دانشگاه برتر دنیا هم در این کشور واقع شده‌اند.

 

سخن پایانی

در نهایت، بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت، کشوری است که بیشترین تناسب را با نیازها و خواسته‌های شما داشته باشد. برای انتخاب نهایی، به مواردی مانند هزینه زندگی، فرصت‌های شغلی، کیفیت آموزش، سیستم مراقبت‌های بهداشتی، فرهنگ و سبک زندگی توجه کنید. همچنین می‌توانید با تحقیقات بیشتر و صحبت با مهاجران ساکن در کشورهای مختلف، اطلاعات دقیق‌تری به دست آورید و با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید.

 

سوالات متدوال

1-بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام است؟

هیچ کشور واحدی به عنوان “بهترین” برای همه وجود ندارد. بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت به اولویت‌ها، شرایط و خواسته‌های فردی شما بستگی دارد.

2-مهم‌ترین عوامل برای انتخاب بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام است؟

هزینه زندگی، فرصت‌های شغلی، کیفیت آموزش، سیستم مراقبت‌های بهداشتی، فرهنگ و سبک زندگی از مهم‌ترین عواملی هستند که باید در نظر بگیرید.

3-کدام کشور اروپایی فرهنگی شبیه به فرهنگ ایران دارد؟

کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و یونان از نظر فرهنگی شباهت‌هایی به ایران دارند، به خصوص در زمینه‌هایی مانند اهمیت به خانواده، غذا و سنت‌ها.

5-چگونه می‌توانم برای مهاجرت به اروپا ویزا دریافت کنم؟

برای دریافت ویزای مهاجرت به اروپا باید به سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید.

اشتراک گذاری
فیسبوک
واتس اپ
لینکداین
ایکس
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرسش های پر تکرار