همه
مقالات
مقصد های گردشگری
برگه‌ها
Filter by دسته‌ها
آموزش
اخبار ارز دیجیتال
مجله گردشگری
عناوین مقاله
8 ساحل ایران که ارزش دیدن دارند

8 ساحل ایران که ارزش دیدن دارند

ایران، سواحلی بسیار متنوع و زیبا با جاذبه‌های منحصر به فرد برای هر سلیقه‌ای در خود جا داده است. سواحل شمالی با آب و هوای خنک و جنگل‌های سرسبز و امواج خروشان در دریای خزر هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند. همین‌طور، سواحل گرم و آفتابی جنوب در خلیج فارس و دریای عمان و صخره‌های مرجانی و جزایر بی نظیر، مقصدی رؤیایی هستند. همچنین، با توجه به تاریخ کهن برخی از سواحل، می‌توانید به مکان‌های دیدنی بروید. در اطرف سواحل هم می‌توان در بازارهای سنتی به گشت‌وگذار پرداخت. در ادامه این مطلب، به بهترین سواحل ایران اشاره می‌کنیم.

 

سواحل جذاب جنوب ایران

آفتاب سوزان، نسیم خنک دریا، شن‌های طلایی و موج‌های فیروزه‌ای، تصویری رویایی از سواحل جنوب ایران ارائه می‌دهند. این سواحل که در کرانه‌های خلیج فارس و دریای عمان قرار دارند، گویی تکه‌ای از بهشت را به زمین آورده‌اند. در ادامه این مطلب، به خاص‌ترین سواحل جنوب ایران می‌پردازیم.

 

ساحل جزیره کیش

 

ساحل جزیره کیش؛ تکه‌ای از بهشت هاوایی در ساحل ایران

یکی از خیره‌کننده‌ترین سواحل خلیج فارس، ساحل جزیره کیش است که شباهت زیادی به جزیره هاوایی دارد. این جزیره با سواحل شنی نرم و سفید مثل ساحل مرد ماهیگیر، ساحل مرجان، ساحل میر مهنا و ساحل سیمرغ میزبان گردشگران فراوانی است. تصور کنید زیر درخت نخل نشسته‌اید و در ساحل به آب‌های نیلگون خلیج فارس می‌نگرید. یکی از ویژگی‌های عالی کیش امنیت بالای آن است. لازم نیست نگران هیچ موجود دریایی خطرناکی باشید و آب آنقدر زلال است که می‌توانید تمام دنیای رنگارنگ زیر آب را ببینید. نکته جالب‌تر این است که در سواحل کیش می‌توان به انجام تفریحات گوناگونی پرداخت و غذاهای متنوعی را سفارش داد.

 

ساحل جزیره هرمز

 

ساحل جزیره هرمز؛ محل تلاقی زیبایی و ماجراجویی

وقتی صحبت از زیباترین ساحل ایران می‌شود، نمی‌توان از ساحل جزیره هرمز چشم‌پوشی کرد. در ساحل جزیره هرمز، انواعی از سنگ‌ها یافت می‌شوند که ناشی از فوران آتش‌فشان در ایام قدیم بوده‌اند. ساحل آرامش‌بخش جزیره هرمز نسبتاً گسترده است و طبیعتی منحصربه‌فرد در آن به چشم می‌خورد که آن را نسبت به هر جای دیگری در ایران، یا حتی بسیاری از نقاط دنیا متمایز می‌کند! ساحل نقره‌ای و ساحل سرخ دو ساحل محبوب در جزیره هرمز هستند. علت این تمایز، شن‌های قرمز ساحل است. نکته جالب‌تر اینجاست که از این خاک می‌توان برای تهیه موادی از قبیل ترشی، مربا، سس و حتی نان و ماهی استفاده کرد!

 

ساحل جزیره هنگام

 

ساحل جزیره هنگام؛ فرصتی برای مهمانی طبیعت

ساحل هنگام به «ساحل نقره‌ای» هم شهرت دارد. دلیل این نامگذاری، اتفاق جالبی است که با برخورد امواج به ساحل و تابش نور خورشید رخ می‌دهد؛ همین‌طور، پلانکتون‌ها هم باعث درخشش ساحل جزیره هنگام می‌شوند. در ساحل جزیره هنگام، زمان کند می‌شود و تمام دغدغه‌های روزمره را فراموش می‌کنید. احساس آرامش می‌کنید و خود را به دست طبیعت می‌سپارید.

 

ساحل رامین

 

ساحل رامین؛ جادوی ساحل ‌های ایران

ساحل رامین، مرواریدی در میان سواحل زیبای چابهار، در جنوب ایران واقع شده است. این ساحل منحصر به فرد، با داشتن دو نوع ساحل در یک مکان، تجربه‌ای بی‌نظیر را به گردشگران ارائه می‌دهد. می‌توان ادعا کرد که ساحل رامین یکی از بهترین سواحل ایران برای موج‌سواری است. یکی دیگر از جاذبه‌های ساحل رامین، وجود دو ساحل متفاوت در آن است که ساحل شمالی، حالتی خروشان دارد که مناسب موج‌سواری است. از سوی دیگر، ساحل جنوبی، مکانی آرام و صاف با خلیجی کوچک و مناسب برای غواصی است.

 

 

ساحل زیتون

ساحل زیتون؛ بهشت عاشقان غواصی

ساحل زیتون در دل پارک زیبای زیتون قشم قرار دارد. این ساحل به دلیل داشتن  آب‌های زلال و داشتن مدرسه غواصی در ساحل، آنجا را به بهشتی برای دوست‌داران فعالیت‌های آبی تبدیل کرده‌است. فرقی نمی‌کند در غواصی تازه‌کار باشید یا یک متخصص، ساحل زیتون برای کاوش در زیر آب انواع گزینه‌ها را پیشِ رویتان قرار می‌دهد.

 

سواحل خاص شمال ایران

سرزمین‌های شمال ایران که بهشت طبیعت‌دوستان نامیده می‌شود، با جنگل‌های انبوه، کوه‌های مرتفع، دشت‌های سرسبز و سواحل شنی، هر گردشگری را مسحور خودش می‌کند. در سواحل شمال ایران، بوی نم دریا، نسیم خنک و نوازش خورشید هر مسافری را محو خود می‌کند. سواحل شمال ایران به قدری تنوع دارند که هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند.

 

ساحل رامسر

 

ساحل رامسر؛ نگین پنهان در دل دریای خزر

ساحل رامسر از جمله سواحل ایران است که در کنار زیبایی منحصربه‌فرد، تاریخی غنی را هم به دوش می‌کشد. ساحل صدف رامسر به خاطر صدف‌های دریایی در اندازه و رنگ‌های مختلف، مقصد بسیاری از گردشگران است. همچنین، در قسمت غربی دماغه ساحلی رامسر می‌توان به ماهیگیری پرداخت و اوقاتی دلنشین را رقم زد. در کنار بازدید از ساحل جذاب رامسر می‌توان از تله‌کابین و سایر اماکن گردشگری هم دیدن کرد.

 

بندر انزلی

 

بندر انزلی؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای تفریحات ساحلی

بندر انزلی فقط نام یک منطقه نیست؛ بلکه بزرگترین بندر در ساحل خزر ایران نیز محسوب می‌شود. در ساحل بندر انزلی که یکی از بهترین سواحل ایران است، می‌توان به فعالیت‌های ورزشی مثل فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی پرداخت. سایه‌بان‌های متعددی هم ساخته‌ شده‌اند که می‌توان زیر آن‌ها به تماشای دریا نشست. حتی می‌توان در ساحل بندر انزلی به شنا و موج‌سواری هم پرداخت.

 

ساحل بندر ترکمن

 

ساحل بندر ترکمن؛ کاوش در دل آرامش جاودانه

در حین قدم زدن و عبور کردن از مسیرهای منتهی به اسکله و بازار شلوغ بندر ترکمن، آرامشی را خواهید یافت که در کمتر جایی می‌توان تجربه کرد. بازدیدکنندگان غرق در سادگی و فروتنی ساحل بندر ترکمن می‌شوند. ویژگی اصلی ساحل بندر ترکمن، تجسم گامی به سوی زندگی ساده‌تر است، جایی که زمزمه‌های دریا هوا را پر می‌کند و نگرانی‌ها مانند شن با نسیم محو می‌شوند.

 

ساحل چمخاله

 

ساحل چمخاله؛ محل تلاقی جنگل و دریا

چمخاله یکی از شهرهای استان گیلان در شهرستان لنگرود است. در ساحل چمخاله، می‌توانید غرق در زیبایی طلوع و غروب آفتاب در ساحل شوید، در آب‌های نیلگون دریای خزر شنا کنید. همین‌طور، در چمخاله می‌توان از تفریحات آبی هیجان‌انگیز مانند جت اسکی، قایق سواری و پاراسل لذت برد. همچنین می‌توانید از قدم زدن در ساحل شنی و استشمام هوای تازه لذت ببرید.

 

سخن پایانی

انتخاب نهایی بهترین ساحل ایران به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید که هر کدام از سواحل ایران، زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و سفر به هر یک از آنها، تجربه‌ای خاطره‌انگیز خواهد بود. روزها در سواحل ایران می‌توانید آفتاب بگیرید، به تفریحات مختلف بپردازید و عکس‌های زیبا بگیرید. شب‌ها هم می‌توانید به تماشای انعکاس نور ماه بر دریا باشید.

 

سوالات متداول

1- بهترین زمان سفر به ساحل های ایران چه موقعی است؟

بهترین زمان سفر به سواحل ایران به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب و هوایی گرم و آفتابی هستید، فصل‌های بهار و تابستان (از فروردین تا مهر) را انتخاب کنید. در این فصل‌ها، می‌توانید از انواع تفریحات آبی لذت ببرید و در ساحل آفتاب بگیرید. اما اگر به دنبال آب و هوایی خنک‌تر و فضای خلوت‌تر هستید، می‌توانید در فصل‌های پاییز و زمستان (از آبان تا اسفند) به سواحل ایران سفر کنید.

2- چه نوع اقامتگاهی در سواحل ایران می‌توان پیدا کرد؟

در ساحل های ایران، انواع مختلفی از اقامتگاه‌ها از جمله هتل‌های لوکس، هتل‌های آپارتمانی، ویلاها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، و خانه‌های اجاره‌ای استفاده کرد. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، اقامتگاه مناسبی را انتخاب کنید.

3- چه تفریحاتی را در ساحل ایران می‌توان انجام داد؟

در ساحل ایران، می‌توانید از انواع تفریحات آبی، مانند شنا، غواصی، جت اسکی، قایق‌سواری، و اسکی روی آب لذت ببرید. همچنین، می‌توانید در ساحل قدم بزنید، آفتاب بگیرید، و از تماشای منظره دریا لذت ببرید. علاوه بر این، در بسیاری از ساحل های ایران، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خریدی هستند دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

4- چه وسایلی باید برای سفر به سواحل ایران با خود برداریم؟

برای سفر به ساحل های ایران باید لباس‌های مناسب برای ساحل، ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی، تنقلات و آب آشامیدنی و داروهای مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. همچنین، اگر قصد دارید در دریا شنا کنید، باید لباس شنا و حوله نیز با خود ببرید.

5- از دیگر ساحل ایران در شمال کدام سواحل هستند؟

از دیگر سواحل معروف در شمال ایران می‌توان به سواحل: میانکاله، بندر گز، ساحل گیسوم ، ساحل صدف آستارا و غیره اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نرخـلند دستیار هوشمند کالا و خدمات

ورود شما به منزله پذیرش شرایط و قوانین سایت نرخلند است.