Filter by دسته‌ها
آموزش
اخبار ارز دیجیتال
مجله گردشگری
عناوین مقاله
سر فصل ها
مقالات مرتبط
مقالات > مقالات آموزشی > آنچه باید درباره بازی های Move to Earn بدانید
آنچه باید درباره بازی های Move to Earn بدانید

آنچه باید درباره بازی های Move to Earn بدانید

چند سالی است که شاهد ادغام صنعت گیمینگ و کریپتوکارنسی هستیم. ایده کسب درآمد از بازی در قالب بازی‌های مبتنی بر بلاک چین اجرایی شد. گیمرها در ازای انجام موفقیت آمیز ماموریت‌ها و چالش‌های خود در بازی‌های کریپتویی، پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش‌ها هم در قالب ارز دیجیتال بومی بازی‌ها پرداخت می‌شوند. از مدت‌ها قبل توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی به‌دنبال راهی برای کمک به حفظ سلامت جسمانی گیمرها حین بازی کردن بودند. ایده بازی های Move to Earn از همین‌جا متولد شده است. اگر کنجکاو هستید که منظور از بازی Move to Earn چیست، این مطلب را تا پایان دنبال کنید.

 

بازی Move to Earn چیست؟

 

بازی Move to Earn چیست؟

Move to Earn اصطلاحی است که برای بازی‌های کریپتویی که گیمرها را به داشتن تحرک و فعالیت بدنی تشویق می‌کنند، به‌ کار می‌رود. Lympo نخستین بازی Move to Earn بود که قبل از سال 2020 میلادی راه‌اندازی شد؛ اما این بازی و توکن اختصاصی‌اش یعنی LYM چندان مورد توجه قرار نگرفتند.

در سال 2022 بود که یک جنبش واقعی برای توسعه بازی های Move to Earn شکل گرفت. به یکباره تعداد زیادی از پروژه‌های بازی کریپتویی اهدافی مانند تشویق گیمرها به پیاده روی، دویدن و ورزش کردن را در پیش گرفتند. افراد در این بازی‌ها ضمن ورزش کردن، در قالب توکن بومی آن‌ها پاداش دریافت می‌کنند.

 

بازی های Move to Earn از کدام فناوری ها استفاده می‌کنند؟

بازی های Move to Earn از فناوری‌های مختلف بهره می‌برند. تقریبا در تمام بازی‌ها، قابلیت ساخت و مبادله توکن NFT مبتنی بر بلاک چین وجود دارد. آیتم‌های درون بازی‌ها به‌ صورت توکن غیرمثلی شناسنامه‌دار می‌شوند. به‌این ترتیب مالکیت دیجیتال در بستر این بازی‌ها به‌راحتی قابل اثبات است.

از سوی دیگر، برای رهگیری حرکت گیمرها در بازی Move to Earn معمولا نیاز به استفاده از فناوری GPS است. به عبارت دیگر هنگام فعالیت بدنی باید ردیاب تلفن همراه خود را روشن کنید تا از فناوری جی پی اس برای رهگیری حرکت شما و پرداخت پاداش استفاده شود.

این روزها که صحبت از متاورس رنگ و بوی جدی‌تری به‌ خود گرفته است، صنعت گیمینگ هم گام‌های مهمی برای عرضه بازی‌های متاورسی برداشته است. در قالب این بازی‌ها، حرکت شما در دنیای واقعی توسط یک آواتار در محیط متاورسی بازی شبیه‌سازی می‌شود. حتی امکان رقابت‌های مجازی یک به یک با دوستان و آشنایان در سراسر دنیا از طریق این بازی‌ها فراهم می‌گردد.

 

کاربرد توکن های بومی بازی Move to Earn چیست؟

 

کاربرد توکن های بومی بازی Move to Earn چیست؟

اولین و مهم‌ترین کاربرد توکن بازی های Move to Earn، پرداخت پاداش گیمرها است. اما همه چیز در اینجا خلاصه نمی‌شود. بلکه معمولا توکن‌ها در محیط بازی کاربردهای دیگری نیز دارند. به‌ عنوان مثال با پرداخت توکن امکان خرید آیتم‌های درون فروشگاه‌ بازی‌ها فراهم می‌شود.

همچنین می‌توانید از درآمد خود برای ضرب NFT اختصاصی در بازی استفاده کنید. استیکینگ توکن‌های درون بازی‌ها هم معمولا با پاداش همراه است. حتی در برخی از بازی‌ها با هولد توکن بومی از امکان مشارکت در رای‌گیری‌های داخلی برخوردار می‌شوید. در عین حال، می‌توانید رمز ارزها را به صرافی منتقل کرده و ضمن فروش، درآمد خود را نقد کنید.

 

ارزش بازار صنعت بازی های Move to Earn در سال 2024

بر اساس داده‌های سایت کوین مارکت کپ، ارزش بازار توکن‌های بازی Move to Earn در پایان جولای 2024 حدود 450 میلیون دلار است. برآورد دقیق از ارزش بازار صنعت این دسته از بازی‌ها کار آسانی نیست. ضمن اینکه دقیقا مشخص نیست چه تعداد از فعالان بازار کریپتوکارنسی با این بازی‌ها تعامل می‌کنند.

به‌ عنوان مثال بد نیست که معروف‌ترین بازی Move to Earn یعنی استپن را در نظر بگیرید. این بازی در قالب اپلیکیشن موبایل اندروید و آیفون عرضه شده است. در حال حاضر تعداد گیمرهای آن از مرز 1 میلیون نفر فراتر رفته است. همچنین حدود 0.5 میلیون کفش ورزشی به‌عنوان توکن NFT توسط گیمرها در این بازی ساخته شده است.

 

بهترین بازی های Move to Earn در سال 2024

 

بهترین بازی های Move to Earn در سال 2024

در اینجا بد نیست که تعدادی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین بازی های Move to Earn در سال 2024 را معرفی کنیم.

 

1. بازی استپن (StepN)

استپن معروف‌ترین و پرطرفدار‌ترین بازی Move to Earn است که در بستر بلاک چین سولانا طراحی و در قالب اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS عرضه شده است. شما در این بازی به ازای دویدن یا پیاده روی، پاداش دریافت می‌کنید. البته برای ورود به بازی باید حداقل یک کفش ورزشی مجازی در قالب توکن NFT در فروشگاه بازی خریداری کنید. پاداش بازی در قالب ارز دیجیتال GST پرداخت می‌شود. همچنین این پروژه یک توکن حاکمیتی با نماد معاملاتی GMT نیز دارد. هر دو توکن در شمار برترین ارزهای دیجیتال Move to Earn قرار می‌گیرند.

 

2. بازی جنوپتس (Genopets)

یکی از خلاقانه‌ترین بازی های Move to Earn، جنوپتس است. شما در ازای تحرک در دنیای واقعی، آواتار اختصاصی‌تان در محیط بازی را به‌ حرکت در می‌آورید. جنوپتس‌ها نوعی موجودات فضایی درون بازی هستند که در قالب توکن NFT شناسه‌دار می‌شوند. شما باید از این موجودات برای مبارزه با دیگران در محیط بازی استفاده کنید. جنوپتس هم در بستر بلاک چین سولانا راه‌اندازی شده است. ارز دیجیتال بومی این بازی GENE است که برای پرداخت پاداش‌ها استفاده می‌شود.

 

3. بازی سوئیت اکونومی (Sweat Economy)

Sweat Economy دیگر بازی پرطرفدار Move to Earn است که توسط یک شرکت فعال در زمینه تناسب اندام مستقر در لندن راه‌اندازی شده است. این بازی با همکاری سازمان‌های بهداشتی انگلیس، تلاش می‌کند تا به‌ زندگی سالم‌تر مردم کمک کند. بازی در سال 2016 راه‌اندازی شد و بیش از 110 میلیون کاربر دارد. البته توکن بومی این بازی در نوامبر 2022 رونمایی شد. ارز دیجیتال بومی این بازی با نماد معاملاتی SWEAT شناخته می‌شود و در بستر شبکه نیر پروتکل راه‌اندازی شده است.

 

کلام پایانی

در این مطلب به بررسی صنعت بازی های Move to Earn پرداختیم. قبل از پایان لازم است به یک نکته مهم اشاره کنیم. نباید از ورود به این بازی‌ها به‌دنبال کسب سود هنگفت باشید. تجربه نشان داده که در عمل حتی با صرف زمان زیاد، این اتفاق رخ نمی‌دهد. بلکه بازی Move to Earn جنبه سرگرمی دارد و در کنار آن به حفظ تناسب اندام شما کمک می‌کند. بهتر است با این دید وارد دنیای بازی‌های حرکت برای کسب درآمد شوید و از آن‌ها لذت ببرید.

اشتراک گذاری
فیسبوک
واتس اپ
لینکداین
ایکس
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرسش های پر تکرار