Filter by دسته‌ها
آموزش
اخبار ارز دیجیتال
مجله گردشگری
عناوین مقاله
سر فصل ها
مقالات مرتبط
اخبار ارز دیجیتال > علت سرقت های کریپتویی در سه ماهه دوم 2024
علت سرقت های کریپتویی در سه ماهه دوم 2024

علت سرقت های کریپتویی در سه ماهه دوم 2024

به‌ گزارش cryptopotato.com، افشای کلید خصوصی اصلی‌ترین دلیل سرقت‌های ارز دیجیتال در سه ماهه دوم سال 2024 بود. این موضوعی است که شرکت امنیت سایبری SlowMist MisTrack در گزارش اخیر خود مطرح کرد. در این گزارش آمده است که بسیاری از کاربران کلیدهای خصوصی یا عبارت‌های بازیابی ولت‌های خود را در سرویس‌های ذخیره ابری مانند گوگل کلود نگهداری می‌کنند. از طرفی دیگر، بسیاری از کاربران، این عبارت‌ها را از طریق پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به‌ اشتراک می‌گذارند.

این اقدامات، موجب می‌شود که امنیت کلید خصوصی و عبارت بازیابی ولت‌های کاربران به‌ خطر بیفتد. چرا که هکرها خیلی راحت‌تر می‌توانند به اطلاعات کاربران در سیستم‌های آنلاین دست پیدا کنند. برای این منظور از تکنیک‌های مختلفی مانند پر کردن اعتبار استفاده می‌شود.

دومین عامل بزرگ در سرقت کلیدهای خصوصی کاربران، حملات فیشینگ است. در این مواقع کلاهبرداران از راه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا کاربران را برای افشای کلید خصوصی مجاب کنند. حملات فیشینگ به‌ دلیل اجرای ساده و سریع، در بین هکرها بسیار محبوب هستند. تجزیه و تحلیل شرکت SlowMist نشان می‌دهد که عمده حملات هکری در سه ماهه دوم 2024 مربوط به شبکه بلاک چین بایننس اسمارت چین بوده است.

اشتراک گذاری
فیسبوک
واتس اپ
لینکداین
ایکس
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرسش های پر تکرار